MiG 15 1:72
Denna kom med posten idag och jag kunde inte låta bli att sätta tänderna i den. Det är Airfix nya MiG-15 i 1:72.
Har inte byggt en 1:72 modell på nästan 20 år så detta ska bli roligt.
Hann inte fotografera innehållet då den gick upp på byggbordet direkt och fort går det. Strax klar för målning.
Oerhört roligt med såna här modeller mellan varven där det är få delar och det går lite snabbare.
Airfix har lyckats bra med denna. Riktigt fin passform på alla delar. Ett litet minus är panellinjerna som är väldigt grova och har olika tjocklek på de två kroppshalvorna.
Detta ska bli en metallren rysse men dekaler finns för både Nordkorea och Ungern också.

Läckert bygge! MiG:en ser mycket bra ut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Härlig Mig du bygger
Snyggt.
Hej! Jag är helt Ny medlem gick med för fem minuter sedan. Jag byggde lite modeller när jag var kanske 12 eller nåt sånt men slutade av nån anledning, för ett tag sen blev jag sugen igen och tänkte "undrar hur mycket bättre jag kan bygga nu?". Så nu har jag börjat igen, sakta men säkert får jag ett liten flygvapen… Jag har byggt en Nordkoreansk version av din MIG 15, tyckte den blev okey iaf. Eller vad tycker ni?
Haha oj förlåt jag glömde skriva det att din MIG 15 är ju helt sjukt snygg! 
Hej och välkommen! Tack ska du ha! Tycker din MiG är riktigt snygg. Funderade själv på en NK men metallen lockade mer.
Tusen tack! Väldigt roligt att få beröm! Ja, jag hade väldigt svårt att bestämma mig, om jag har förstått saken rätt så flögs min MIG 15 av en Rysk "Honscho" i Korea. Tror det var det som avgjorde. Men den passar ju så sjukt bra i metall. Kanske får göra en ny tolkning senare..
Hur gör man när man vill starta en tråd? Tänkte att jag kanske skulle försöka mig på att lägga upp några bilder på vad jag har gjort så här långt.
Nu hittade jag! Nu ska vi bara se om det funkar. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad använder du för metalicfärg?
Den är målad med Alclad. Luktar pyton men man får en fin yta.