Annons:
Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1150 ggr
Banjoman
2014-08-04 09:47

Nedsatta priser på Iwata Custom Micron hos ASA

Jag lade alldeles nyss en beställning på andra saker hos Airbrush Services Almere, och noterade då att de har lagerutförsäljning på delar av sitt sortiment Iwata Custom Micron (varav åtskilliga i s.k. Red Box Edition) med mellan 30 och 35 % rabatt på ordinarie pris.

Den engelska versionen av deras webbplats är ganska ofullständig, så är man inte språket mäktig får man försöka stava sig genom nederländskan, men annars är det en mycket bra och seriös butik som jag har handlat ifrån både på nätet och över disk. Och om någon behöver hjälp att översätta en viss fras eller beskrivning står jag givetvis gärna till tjänst. 🙂

För all säker- och tydlighets skull: jag har givetvis inga andra relationer med ASA än som vanlig (men nöjd) kund.

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Annons:
denstore
2014-08-04 12:35
#1

Bra pris på väldigt bra airbrush. Det handlar nog om att man vill göra plats för de uppdaterade modellerna som är på väg. Klart värt att passa på om man har haft planer redan. Dessutom anser jag att de förändringar som finns på nya version 2 inte är värda att fundera kring. Ny utformning på avtryckaren, och en hållare för nålkåpan är inte direkt något revolutionerande.

Banjoman
2014-08-04 17:12
#2

#1 Jo, det var även min tanke, eftersom ASA överst på sin vanliga Iwata Custom Micron-sida listar den nya modellen som just ny modell.

En fråga, förresten, till dig som, vad jag förstår, har en del erfarenhet av Iwata CM: om du bara finge köpa en av de utgående modellerna, vilken skulle du då välja?

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

denstore
2014-08-05 01:17
#3

Det beror lite på. Jag är egentligen mest förtjust i CM-B eller CM-SB, eftersom de är minst och smidigast för att komma nära inpå modellen. CM-SB är dock sidmatad, vilket kan vara både bra och dåligt. Jag gillar balansen bättre i vanlig, fast kopp. CM-C är den jag har minst erfarenhet av, men jag skulle tro att den är väldigt lik min MP-200C (Olympos Micron med stor kopp), och är den det, så är den kanske idealet om man bara ska ha en…. :) CM-C+ är den som jag tycker sämst om. Den har bästa koppen, men den har blivit stor, klumpig och obalanserad med Mac-ventilen och stor kopp. Sen är ju frågan om man ska ha 0.18 eller 0.23. Personligen anser jag att 0.23 räcker till för 98% man vill göra, så 0.23-varianterna är nästan att föredraga. Om jag kunde välja fritt, så hade jag nog tagit en CM-B med 0.23mm munstycke. Men jag blir iofs nästan aldrig nöjd med något överhuvudtaget. ;)

Upp till toppen
Annons: