Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettgissa-vad
Läst 1221 ggr
ElLobo
0

Gissa vad! #27

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi tar ytterligare en bild när vi ändå är igång. Lite lättare den här gången kanske?

cyberdemon
0

Inte så bra på bilar, men en amerikansk 50-talare är det med säkerhet, kanske en Ford Fairlane?

ElLobo
0

#1: Amerikansk och från 50-talet är helt rätt, men sen blev det fel. Flört

leo-
0

cheva och gissar 53/54 ungefär kanske

ElLobo
0

#3: Nej, det är ingen Cheva. Och inte riktigt rätt årtal heller.

cyberdemon
0

en gissning till: Dodge Coronet?

ElLobo
0

#5: Nej, det var inte rätt det heller, men fortsätt gissa. Du är närmast hittills! Glad

Pontiac63
0

'55 - '56 Buick eller Opel Rekord '58

ElLobo
0

#7: Nej, det var inte rätt det heller.

Men jag kan väl säga så mycket att en 55:a är det.

pebben
0

studiebaker?

//pebben

ElLobo
0

#9: Nej. Men än finns det några märken kvar … Glad

pebben
0

visst gör det det! men jag har fastnat på en detalj! så jag provar med henry.j eller kaiser?

//pebben

ElLobo
0

#11: Nej, inte något av de märkena heller, men nu börjar vi tassa omkring i närheten.

Pontiac63
0

'55 Nash

ElLobo
0

#13: Nej, inte Nash, men nu tassar vi inte omkring längre, nu klättrar vi nästan på svaret. Glad

ElLobo
0

En bild till.

Pontiac63
0

Var Rambler ett eget märke då?

Pontiac63
0

Eller är det Hudson du far efter? Nash, Hudson, Rambler var ju i grunden samma bil de där åren. Bara olika emblem i stort sett…

ElLobo
0

#16: Jag tror att de blev det först några år senare, men det är fel svar. Flört

ElLobo
0

#17: Jag har ju missat ditt inlägg! F'låt!

Nu har du klivit rätt ner i grötfatet! Hudson är helt rätt, nu gäller det bara att komma på rätt modell.

Pontiac63
0

Är det en hardtop hette dom Hudson Hornet Hollywood

ElLobo
0

#20: Nästan helt korrekt! Grattis! Men istället för Hornet så var det en annan geting, nämligen Wasp.

Image:HudsonHollywood55.jpg

StefanW
0

#20 Grattis!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#20: Jag höll på att skriva att du hade klivit rätt ner i getingboet innan jag kom på vad jag hade skrivit. Glad

Azgaron
0

#20 Grattis!

#23 Det hade ju nästan varit att ge en gratis ledtråd Glad 

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Pontiac63
0

Jag var tvungen att googla lite, och fann inte nån större skillnad på Wasp och Hornet. Wasp hade kortare hjulbas annars ingen större skillnad i utsmyckning. Men det var svårt. Har alltid trott jag varit en "riktig" car-spotter…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=19902b11-84cb-4848-9d28-08d231c7b4f9&Filename='55 Hudson Hornet Hollywood.jpg)

StefanW
0

#25 Men du ju gick runt som katten kring het gröt! Betydligt närmare än vad jag sökte efter…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#25: Ja, det var ju nära hela tiden. Det blir ju alltid problem när man ska leta bland systermärken och bara har en detalj att jämföra.

Pontiac63
0

Den sidorutan bak kombinerad med panoramaruta liknar väldigt mycket Opel Rekord '58, det var därför jag var inne på GM ett tag.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=68fa64f4-bf3a-4b21-b209-65b712f573cf&Filename=opel '58.jpg)

StefanW
0

#28 Det var skönt att höra att det var fler än jag som tittade på bilder med Opel Rekord…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Det var därför det blev så bra med just den bilddetaljen. Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer