Gissa vad! #27

Inte så bra på bilar, men en amerikansk 50-talare är det med säkerhet, kanske en Ford Fairlane?

#1: Amerikansk och från 50-talet är helt rätt, men sen blev det fel. 
cheva och gissar 53/54 ungefär kanske

#3: Nej, det är ingen Cheva. Och inte riktigt rätt årtal heller.

en gissning till: Dodge Coronet?

#5: Nej, det var inte rätt det heller, men fortsätt gissa. Du är närmast hittills! 

'55 - '56 Buick eller Opel Rekord '58

#7: Nej, det var inte rätt det heller.
Men jag kan väl säga så mycket att en 55:a är det.
studiebaker?
//pebben

#9: Nej. Men än finns det några märken kvar … 
visst gör det det! men jag har fastnat på en detalj! så jag provar med henry.j eller kaiser?
//pebben

#11: Nej, inte något av de märkena heller, men nu börjar vi tassa omkring i närheten.

'55 Nash

#13: Nej, inte Nash, men nu tassar vi inte omkring längre, nu klättrar vi nästan på svaret. 

Var Rambler ett eget märke då?

Eller är det Hudson du far efter? Nash, Hudson, Rambler var ju i grunden samma bil de där åren. Bara olika emblem i stort sett…

#16: Jag tror att de blev det först några år senare, men det är fel svar. 

#17: Jag har ju missat ditt inlägg! F'låt!
Nu har du klivit rätt ner i grötfatet! Hudson är helt rätt, nu gäller det bara att komma på rätt modell.

Är det en hardtop hette dom Hudson Hornet Hollywood

#20 Grattis!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#20: Jag höll på att skriva att du hade klivit rätt ner i getingboet innan jag kom på vad jag hade skrivit. 
#20 Grattis!
#23 Det hade ju nästan varit att ge en gratis ledtråd
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jag var tvungen att googla lite, och fann inte nån större skillnad på Wasp och Hornet. Wasp hade kortare hjulbas annars ingen större skillnad i utsmyckning. Men det var svårt. Har alltid trott jag varit en "riktig" car-spotter…

#25 Men du ju gick runt som katten kring het gröt! Betydligt närmare än vad jag sökte efter…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#25: Ja, det var ju nära hela tiden. Det blir ju alltid problem när man ska leta bland systermärken och bara har en detalj att jämföra.

#28 Det var skönt att höra att det var fler än jag som tittade på bilder med Opel Rekord…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Det var därför det blev så bra med just den bilddetaljen.