Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettgissa-vad
Läst 716 ggr
pebben
0

PEBBEN UNDRAR VAD?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

StefanW
0

Den skall jag klura på en stund. Den är i mycket gott skick!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

ja det är en mycket fin referäns bild! om man vill bygga en sådan! tips europeskt två motorig kärra. i bra skick för sin ålder

//pebben

Hompe
0

Lockheed P-38 Lightning ? fast det är väll fel

pebben
0

trevligt plan men fel! för denna är från europa och p-38 från usa

men påt igen bara!

//pebben

ElLobo
0

Brittiskt?

Hompe
0

#4 oj det missade jag Generad

pebben
0

#5 jajamensan så engelsk det kan bli Fot i munnnen

Hm kan ju ha fel men tror inte det är någon på forumet som byggt nån här än!

//pebben

StefanW
0

#7 Nu blir man ännu mer nyfiken…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Får man be om en lten ledtråd till….

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

jag hadde inte kunnat själv måsste jag erkänna men pysslar ju mäst med gyttija hehe!

har själv byggt den en gång som torped plan men har set att det även finns en nattjakts version tror det är 2 mans besättning och den har propellrar så som ett flygplan bör ha hehe!

//pebben

StefanW
0

#10 Hmm…får fortsätta att titta på bilder…men skam den som ger sig!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

det är ju ett ww2 plan från england 2 st motorer 2 mans besättning  airfix har en i 1/72 som jag själv har byggt men tamiya har den i 1/48 har jag sett det är klart att det är svårt bara med en bild från cockpit men jag börjar få slut på led trådar så lycka till! jo den har enkelt roder. alltså ingen hampeden eller vad den nu heter.

//pebben

ElLobo
0

Det enda jag kommer på i hastigheten utan att ha tittat på en massa bilder är den gamla tjusiga Beaufightern …

Sven-Erik
0

Eh, "Mosqito"??? Fot i munnnen

pebben
0

Grattis el lobo knep den! Fot i munnnen

//pebben

Sven-Erik
0

#15. !!!!%%%##!¤¤¤¤……….Skrattande

Azgaron
0

Grattis el lobo!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#15: Tackar så mycket! Jag tror jag ska gå ut och yla lite i natten! Flört

pebben
0

finns inget bättre sätt att fira! OYLLLLLLLLLLLL!!!Fot i munnnen

//pebben

ElLobo
0

Skrattande Skrattande

ElLobo
0

#16: Såja, såja! Du vinner nog nästa, ska du se! 

Jag tror jag tog det på framrutan. Jag tyckte att den såg för mycket rundad ut i överkant för att stämma med Myggan, så det fanns inte så mycket kvar att välja bland, tyckte jag. Och pratar vi så torpedplan och jaktplan, så blir det Beaufightern, jag kan inte komma på någon annan tvåmotorig britt med två mans besättning. För Mosquiton räknas väl som jakt helt igenom, åtminstone gör jag det! Fast kanske bombplan också, men inte hade väl den torpeder?

Sven-Erik
0

#21. Hehe….i stridens hetta"….

Nä, jag tog en rövare!Tyckte inte att rutorna såg ut som på Myggan, men va sjutton….Jäkla pebben! Han skall hålla sig till pansarvagnar och inte lägga ut trådar på flygplan som man inte kan!….Fot i munnnen

ElLobo
0

#22: Jag som tyckte detta var en mycket trevlig bildfråga! Cool

Tack pebben!

pebben
0

nä inte vad jag vet! men myggan har ju också mycket bredare cockpit. men det är ett vackert flygplan och så fanns det i sverige (j30) och det är ju lite kul! tror tyvärr inte det finns någon sådan kvar utan att alla blev upphuggna snyfft! likadant med B5 an

//pebben

ElLobo
0

#24: Flygvapenmuséum har åtminstone delar till en Mosquito, men hur mycket och om det kan bli någorlunda komplett har jag ingen aning om. Men B 5:an är väl helt borta, tyvärr!

pebben
0

#22 sorry sven-erik! ska försöka bättra mej i framtiden! (kanske) Fot i munnnen

//pebben

Inlägget är låst för nya kommentarer