Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 688 ggr
Azgaron
0

Gamla synder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en av mina sk gamla synder. Om jag inte minns fel så är det en Murkla. Målad i Humbrols metallic med pensel. Tyvärr så saknas hela bakvagnen, så är det nån som har så hör av er.

Om det är nån mer som har nån gammal synd att visa upp så fyll gärna på.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Sven-Erik
0

Den blev ju låg bak….!Skrattande

Sven-Erik
0

Tyvärr så har femtioelva flyttar rensat bort allt det gamla roliga!! Men det är en rolig tråd!!! Kom igen nu då, visa era "värstingar"!!

StefanW
0

Dök ner i "skrotlådorna" och hittade två med det mesta av bakvagnen kvar…den kommer att sänkas för ett lowrider projekt hade jag tänkt. Det var många år seddan de blev monterade…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d5dccec9-486e-44ef-bb33-a3d341927cdf&Filename=Murkla från skrotlåda 001.jpg)

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#3. Men kom igen då Stefan! Bilder!!!!!!

StefanW
0

Här kommer mera…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f1f56744-eafb-43a1-b5fe-cd8b5577452f&Filename=Murkla från skrotlåda 002.jpg)

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#3. Jahaja, det var det du hade lagt in ja….Fränt!!! Visst var det bättre förr??

StefanW
0

Och en till….

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3157cbe7-c2e9-4db6-b633-fc025b09e680&Filename=Murkla från skrotlåda 003.jpg)

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Det väckte många minnen….

Vilka delar var det du inte hade kvar Azgaron?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#7. Klockrent!! Gillar speciellt penseldragen från den ej täckande Humbrolfärgen!   (Säger stor i orden som inte själv har något att visa upp!!)

Azgaron
0

#1 Jo den har fått ett lågt stuk bak, dock lite lägre än det var tänkt Glad 

#8 Jo, visst är det kul med en liten nostalgitripp. Har äntligen fått ändan ur och lånat farsans kamera. Skulle inte sagt nej till den.

Hela bakvagnen, dvs däck, fälgar, bakaxel, bladfjädrar och kardanaxel. Jag har ju inte byggt så mycket bilar på senaste tiden så jag har ju inte så mycket skrot.

Azgaron

StefanW
0

#10 Jag skall se vad som går att få fram och i vilket skick det är i. Lägg ett pm med adress…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#11 Ok skickar PM

Azgaron

StefanW
0

#12 Mottagningsbevis är skickat!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Passade på att ta en bild på min modellhylla. Egentligen passar den inte riktigt in i ämnet då det är både gamla och nya synder. Äldst är Monstret och Ringaren.

Azgaron

StefanW
0

@ Azgaron

Bakaxel med genomgående stång (så att hjulen kan snurra! Mycket bra när man test kör!!) med kardan fram till lådan. Bladfjädring med fäste (det ena fästet i bakant var 0,5mm kortare, dock inga problem att göra nya! Två komletta hjul med orginalfäljar, däcken var i vinyl och i gott skick.

Gå ut och ställ dig vid brevlådan, så får du besiktiga delarna och se om det passar…..

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#15 Man tackar och bockar! Ser fram den försändelsen Glad Får se om jag kan återgälda dig vid nått tillfälle.

Azgaron

StefanW
0

#16 Återkom så jag vet att de kom fram i gott skick!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#17 Jajamän, det ska jag göra! Får väl ta och visa upp hur Murklan blir sen också.

Azgaron

Azgaron
0

#17 Nu så damp delarna ner i brevlådan. Tack för dem! Vid en snabb provpassning så såg allt helt ok ut. Jag ska måla och limma dit dem ordetligt senare. Sen får jag väl visa upp hur den blev med fyra hjul Glad

Azgaron

StefanW
0

#19 Bra att posten inte mosade delarna! Ser fram emot resultatet!

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#20 Återkommer så snart det är klart och jag fått ta hyggliga bilder.

Förresten nån som sett kommentarerna jag fick på scaleracers? Psykadeliska flammor Glad och så var det visst en fård 49a och ingen murkla. Minnet och mina bilkunskaper sviker mig Generad

Azgaron

ElLobo
0

#21: Jag gillar flammorna! Klart nostalgiska! Glad

Att det sedan var en Ford kunde jag nog misstänka, speciellt när jag såg kartongen i Stefans inlägg. Men som sagt, det har ingen betydelse. Det var ju bygget som var intressant, inte vad det var för bil!

StefanW
0

#22 Det var skönt att se att inte bara jag var blind…

hoppas det går bra med bygget i alla fall Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#22 Tack! Jo en del nostalgi är det ju allt Glad

Så sant! Borde ju ha insett det själv sen, men det var nog för att jag var så inställd på att det faktiskt var en murkla Glad

#23 Som sagt Glad

Det hoppas jag med, men det ska nog inte bli några större problem.

Azgaron