Revells "nya" modell...
Läs gärna tråden om Revells "nya" J-35 Draken inne på IPMS-Stockholm sida, jag fick mig ett gott skratt till kaffet!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Låter ju iofs intressant! Ska man vänta på 5,1 nu då 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
först ska det komma 3 servicepack innan 5.1

Ibland undrar man om de gör någon källforskning överhuvudtaget.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#2 Javisst ja, servicepacken först. 
#3 Nä det kan man verkligen undra. Ok, att jag kanske inte är så döpetig, men det får ju iaf. vara nått sånär korrekt. Lite koll får de ju ha, tycker jag.
Azgaron

Tydligen var de inte så dåliga ändå! Drakenplanet med den märkningen fanns faktiskt, och var uppvisningskärra 1996. Läs vidare i de nyare inläggen på IPMS Stockholms forum, så får ni mer fakta. Men nog verkade det knäppt! Jag hade aldrig hört talas om den förut.
#5 Nä tydligen inte, såg det senare också. Tänk så lite man vet. Men å andra sidan vet jag inte så mycket om svenskt flyg. Jag bara bygger dem
Brukar lära mig en del när jag håller på med en specifik modell. Lite i taget och lite här och lite där.
Azgaron

#6: Det är det så gör det hela så bra! Att man lär sig lite mer fakta om objektet bakom modellen, samtidigt som man bygger.

#7 Sedan är det lätt ibland när man söker information och uppgifter om t.ex. ett plan att man läser flera böcker och tittar på filmer och kommer på att men kanske skulle bygga lite också!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#7 Dessutom tycker jag att jag lärt mig mycket er i och med internet och forumen man bevistar. Att man dessutom har kul gör ju inte saken sämre.
Azgaron

#9: Ja, tack vare Internet så finns ju mängder av information lättillgängligt. Mycket man inte hade någon aning om, kan man nu söka rätt på med en knapptryckning och efter 0,3 sekunder så finns ett svar.
Och det är ju likadant med forumen, man har nu möjlighet att på ett enkelt sätt dela med sig och få ny information och se nya bilder m m. Och naturligtvis ha kul och trevligt under tiden!
#10 Jo, det går snabbt och lätt. Det svåra kan vara att veta exakt vad man ska söka på. Sen får man försöka sålla informationen, och då är det ju bra med trevliga forum som det här och andra forum. Det brukar alltid finnas nån som kan svara på frågorna.
Azgaron