Val av kompressor
Tänkte skaffa en Paasche DA400R eller en Paasche D3000R och undrar vad ni har att säga om dom? Kommer att användas för Warhammer 40K. Läste på en del forum och folk verkade positivt inställda till dom.
Jag gjorde en snabb sökning på Google och tyckte det såg ut som att en av dem du nämner saknar lufttank. Om så är fallet skulle jag rekommendera att välja en modell som har det.
Jag är väldigt nöjd med min tystgående Sil Air som har en liten tank på två liter (?), vilken är väl värd sina pengar. Med den kan jag sitta och måla på nätterna utan att störa sambon som sover. Tanken får ner ljudnivån ytterligare samt att lufttrycket blir jämnare. Använder min för Warhammer likaså.
Ja det är sant, DA400R saknar en lufttank så den går bort. Vad är det för modell som du har?
Tror den heter "Sil Air-20a".
Lutar mot en Paasche D3000R, verkar räcka för att måla WH och priset är ca 1/4 av en Sil Air-20a :) Ser inte något som direkt motiverar 3000 kr extra.
Det är förstås upp till var och en och det är säkert en bra kompressor. Jag valde min av flera skäl men bland det viktigaste för mig var att den skulle vara tyst.