Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1082 ggr
pebben
0

tamiya hjälp

väntar hem några modeller från en tradera auktion bla en gammal m4 sherman 76mm versionen! men alla tamiyas m4 or som jag känner till är 75mm ver  nån som vet nått om denna?

//pebben

StefanW
0

Nu är inte jag någon pansar general, men jag hittade några sidor som beskriver vilka som hade 75 respektive 76 mm..

Miltary History Online

M4 Sherman, Wikipedia

Medium Tank, foto

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

kanon stefan! men det var mer just tamiyas utgåva av 76mm jag undrar om. tamiya gorde olika serier på 70 talet mm och mt plus en hel del modeller man sällan ser nu för tiden! tex salladin en 6x6 pansarbil som jag hadde när det begav sig såg en på e-bey för nått år sedan  den gick för bra bit över tusenlappen!

pebben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fin fina bilder men fel. skickar in tradera bilden på den! så ser ni att tornet inte är samma som 75an men också att den har en annan hjulupphängning och att kanonröret är längre!  men det är inte så mycket jag undrar om sherman 76mm utan tamiyas version av den. trots allt har jag hållt på ett tag med pansar modeller men inte sett denna förut! vad jag minns i alla fall jag har lite gammla listor själv men vet inte var! hehe!

//pebben

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e931dfe7-93d2-4ad4-a3cf-046cf417d61b&Filename=trad 2.jpg)

Azgaron
0

Pebben, det är inte så att du skulle kunna tänka dig att bli av med Matildan?

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#5: Jo, jag letade efter några recensioner eller liknande men det var ingen som direkt högg. Så jag tänkte att jag postar länkarna i alla fall, kanske skulle du ha någon nytta av dem. Glad

Sven-Erik
0

Öh, pebben! På tal om något helt annat….det finns ett par Kubelwagen på tradera just nu….du brukar ju vilja köpa dem i parti och minut…? Kolla in:

http://www.tradera.com/Kubelwagen_Typ_82_Skala_1_72-auktion-45567337

Fast du har väl redan koll på dessa??Fot i munnnen

hehe….

pebben
0

#8 kolla vem som la första budet! hehe! Fot i munnnen

#7 jo länkarna är kanon sen när det är bygg dags!

#6 jag sålde min matilda för ett tag sedan för 150 pix men ångrade mej sedan så när jag såg den här auktionen högg jag som en haj! satt uppe till halv två på natten  och passade tur var väl det! för det va en haj till ute och lurade så jag la mitt slutbud när det var ca 30sek kvar tror ni inte han han få in två bud på den tiden? jag vann den med en kronas marginal! puh! så tyvärr är matildan+M-4an det som drog. panzerIV och mardern spelar dock inte så stor roll för min del!   men kolla med christer på modellhuset liden i mariestad om han har någon kvar för han har hafft ialla fall! länk finns på länksidan här på forumet

//pebben

Sven-Erik
0

#9. Hehe…borde ha anat det!!Skrattande

pebben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10    Fot i munnnen

det går liksom automatiskt när jag ser en sån där! har ju bara 2 st obyggda i 1/72 så det känns ju lite fattigt hehe!

men kolla vad jag har på väg hem! tamiyas gammla schwimmwagen ibland har man flax + sdkfz 222 den är desutom utgången ja jag vet man är väl lite galen men att handla modeller är bland det roligaste jag vet!

//pebben

Azgaron
0

#9 Synd! Kunde tro att det var den som drog Glad Nåja får kolla modellhuset.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!