World Of Tanks
Fler än jag som sitter fast i World Of Tanks-träsket? Har lirat sen i oktober ungefär, har väl blivit en 1500 matcher. Förutom att det är ett galet skoj spel så tycker jag som nybliven pansarmodellbyggare att det är jäkligt trevligt att ha tillgång till detaljerade 3D-modeller att sitta och glo på. Självklart kan man inte använda spelet som en korrekt historisk referens. Men det är ju onekligen smidigt att ha en 3D-modell av byggprojektet att sitta och snurra på i olika ljussättningar. Man kanske kan säga att det är mer av en inspiration för byggandet än referens! Häromdagen satt jag och detaljstuderade rost-rinningar på min Tiger medan spelet laddade och tänkte "Snyggt! Skärmdump!" :)
I spelet brötar jag mig fram igenom tyska tankdestroyer-träder (just fått Jagdpanther) och tyska tunga. Har även en KV-1 som jag plockar fram när jag är less på att trycka i buskarna och vill spela lite grisigt… :)
Jag körde från launch i ca 1,5 år, men tröttnade sen. Clan Wars-systemet är inte så/var inte så bra som man kunde önska och det blev rätt dyrt att köpa guld, plus att klanerna alltid imploderade efter ett tag. Jag tyckte det var rätt trist att sitta och köra själv också så tröttnade efter ett tag, men visst var det roligt och visst var det snyggt :)
Jag har börjat spela det men jag tycker det är riktigt svårt så det slutar ofta med att jag rage quitar -.- Är mycket bättre på War Thunder :D
har spelat några månader men nu är jag så jävla less på det. spelar lite då och då men jag har inte råd att köpa nya tangentbord så ofta så jag håller mitt spelande till ett minimum. tyckte det var bra i början men när man insåg att den som har råd att betala mest vinner oavsett spelar skicklighet så föll det ganska fort. jag ska skaffa en ny dator så jag kan spela war thunder då det verkar mycket bättre