Ny ordförande IPMS-Sverige.
Jag vill i och med detta tacka för förtroendet och meddela att undertecknad blev vald till Ordförande i Ipms Sverige i 7/4-2013.
Jag vill även tacka den avgående Ordföranden Ulf Lundberg och övriga avgående styrelseledamoter. Givetvis uppskattar jag även de som sitter kvar.
Vi kommer att arbeta en del med att förändra stadgar så att de blir mer anpassade i vissa detaljer eller mer klargörande. Tex hur man bestämmer medlemsavgift och hur kallelse till årsmöte skall ske. Men även anpassa stadgarna till 2000-talets nya lösningar inom mötestekniken.
Jag hoppas att vi även snart kommer att kunna skicka ut regelbundna uppdatering om vad som händer inom Ipms Sverige och modellhobbyn med kalender. Jag vill därför gärna bli kontaktad och informerad om allehanda relaterade evenemang för en sammanställning. Gärna så tidigt som möjligt. Fokuseringen bör vara på Sverige och närområdet men i dagsläget ser jag inga begränsningar.
Det är också viktigt att ni uppdaterar uppgifter, och då främst email-adress till Ipms Sverige. Kontakta Jan Forsgren angående detta.
Jan.forsgren(sätt snabela här)janfo.se
Själv tar jag gärna emot förslag och synpunkter samt allehanda hobbyrelaterade aktiviteter.
Mvh
Janne Nilsson
Ordförande Ipms Sverige
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Jag får önska lycka till med det framtida arbetet.
lycka till jag fick mitt medlemskort i går,så du har en svår uppgift att hindra mig ifrån att bygga plast;)
Tackar!
Hindra? Jag skall dubbla din kvot! 👍
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."