Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 3349 ggr
Anmark
0

Airfix S31 1/48

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans! Första gången jag lägger upp ett bygge för allmän beskådan. Det ska ju som rubriken säger föreställa en svensk Spitfire. Bygget är redan färdigt och jag har tyvärr inga bilder från byggtiden. Jag ser dock nu när slut bilderna är tagna att jag glömt ta bort maskeringen för kamerarutorna. 

Kort om byggsatsen så kan man säga att den nästan ramla ihop av sig själv likt de senaste modellerna som airfix har släppt. Målad med Gunze Sangyo H56 Intermediate Blue vilket säkert inte är spot-on men när nog för mig.

Anmark
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till.

MarkusN
0

Hej!

Blev ju hur bra som helst! Spot-on eller inte i kulör, så är det jättefint målat. Den kanske bara har stått bakom en sotig dieseltraktor på landningsbanan och blivit lite mörk? 👍

Flyg har jag inte byggt sen jag var grabb, men så fort jag ser så här fina svenska S31 eller J26 så blir jag sugen!

Decaius
0

Ja, riktigt stiligt bygge! 👍

TobbeA
0

Riktigt snygg! 👍

Anmark
0

Tack och bock! Det med diseltraktor låter bra! Nu ska man bara ta tag i F6F-5 Hellcaten från eduard som är redo för färg, eller en f-14 i skala 1/32 med allt för mycket spackelarbete.. Får ta mig en funderare! :)

Roca
0

Välkommen! Snygg S31! Ser fram emot flera byggen och bilder.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus