Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 760 ggr
nox_umbra
0

Zvezda pak-36 with crew.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så då var dagens bygge klart, idag fick det bli en pak 36 från Zvezda skala 1:35. lite omdöme om byggsatsen kanske skulle vara på sin plats, jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag älskar Zvezda. den första modellen jag byggde av dom var min R-12 motorcykel och den var otroligt fin. den här modellen gjorde mig inte besviken heller, inget gjutskägg och delarna hade väl synliga och skarpa detaljer. plasten såg ut att vara grundmålad den var väldigt matt i färgen och glänser inte som det brukar göra på dom flesta andra modellerna, och texturen känns lite blästrad. underbar modell. Jag tänker använda den här i mitt staghound diorama när det blir dax att börja bygga på det.

gubbarna har jag inte byggt än men dom kommer dom också. och även dom är otroligt snygga och väldigt detaljerade. kan kort säga att Zvezda är ett av mina nya favorit företag, dom hamnar på samma nivå som Dragon ligger på i mina ögon.

jaja här har ni en bild iallafall.

Charlie82
0

Tjusigt! Ja Zvezda gör fina modeller.

nox_umbra
0

nu har jag satt ihop gubbarna också, det ska på lite utrustning på dom och hjälmarna så klart men dom åker på när allt är målat och klart.

från vänster: Hanz Franz Fritz och Kjell-åke

smurfen66
0

dragon gen 2 är ett strå vassare och vill du riktigt bra figrer ska du prova alpine kolla in figurer på ministuff….

nox_umbra
0

det har blivit lite grundfärg på kanonen nu.