Snyggt Per! Du har fått till snyggare häng på banden än vad originalet på greenhorns bild har 👍
En guldgruva din blogg för pansarnördar!
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
Oops. Får göra ett försök att vända kanonen. Tack för påpekandet :)
ja den där blev riktigt bra, tycker du fått till färgen riktig bra rätt nyans.
lite lustigt att kanonen råkade på att hamna upp&ner, sånt som händer :) sjävl brukar jag lyckas med att vända banden åt fel håll men det är ju iallafall mindre synligt.
men det är ju inget en "vanlig människa" lägger märke till :)
Vad är det egentligen för lustig pryl som råkat hamna undersidan av pipan? Är det någon slags rekyldämpare eller?
Sjyst bygge i övrigt :)
Japp, det är rekyldämparen, som ska sitta på översidan, vilket tydligen inte tilltalade mitt sinne för estetik och fick mig att ignorera byggbeskrivningen 😃
Rent estetiskt är den helt klart snyggare som du satt den, även fast jag vet att det är fel 😃
hoppas det inte var för mycket jobb att rätta till kanonen, tycker också det var snyggare med rekyldämparen på undersidan.
vad har du målat den med för färg? är väldigt imponerad av målningen.

Håller definitivt med om att kanonen ser estetiskt bättre placerad ut med rekyldämparen undertill även om det är inkorrekt 🙂
Mycket fint bygge som sagt, den pansargrå färgen och bandhänget har du fått till riktigt snyggt.
På tal om kanoner upp&ner. Du är långt ifrån den första som vänt på kanoner. På bilden nedan finns Italeris gamla Panzer 38(t) och den borde finnas i tråden "boxart bloopers". Kanonen är som synes upp&ner. Det sägs (vet ej sanningshalten i påståendet) att Italeri anlitade Francois Verlinden himself att bygga denna panzer inför plåtningen av boxarten.
Haha 😃Roligt om det stämmer 😃
Mycket fint bygge! 👍
#10: Då är ju din panzer i gott sällskap, Per 😉
/Calle
Tack för berömmet!
Den är målad med Lifecolors panzer grau på svart grundfärg, jag har först målat allt med orginalfärgen, sen ljusat upp färgen och målat i "panelerna" och sen ljusat upp färgen igen och målat i mitten av det uppljusade, det är inte så krångligt och ger väldigt mycket effekt. Efter det har jag pinwashat lite mörkbrunt runt nitar och sånt, vet inte om det syns så mycket och highlightat desamma. Rosten är jag måttligt nöjd med, avgasröret borde nog få sig en omgång, men men.
Gillar ditt bygge! Jag tycker att pansar grått är den svåraste färgen av alla. Jag visste inte att Tristar hade en Pz35.
Roger
#14 Tack! Jag håller med om att det är svårt, eller jag tyckte i alla fall det tills jag fick en rätt enkel instruktion av Frank Glackin. Följer man den så är det inte så svårt att få till schyssta pansargrå vagnar, alltså det jag beskriver i väldigt korta ord ovan.
Jättesnyggt! Läcker grå nyans!