Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 990 ggr
StefanW
0

Grevens Glue Galore

Hav förtröstan…sitter och skriver om modellutställningen och kommer att dela upp det i flera artiklar.

Vill passa på att tacka Claes Beck-Friis för ett mycket trevligt evenemang. Det var väl värt resan.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Kul att ni hade en bra dag! Var det någon av er som ställde ut något, eller var ni bara där och tittade?

StefanW
0

Feg som vanligt så var jag bara där och tittade….Generad

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#2: Nej, inte feg! Tittar och hämtar inspiration!

StefanW
0

#3 Vi får se om det blir något med det jag köpte till nästa års tema (har redan grävt i kartongen)

Stefan - Modellbyggare

Grefven
0

Hej allihopa!

Stort tack till alla som ställde ut på "Galoren" samt till besökare och säljare. Och för allt support träffen fått på detta trefvliga forum. Det uppskattas och värmer!

Jag hade väldigt kul, och hoppas alla andra hade det också. Nästa år, 2008, är det Galorens tioårsjubiléum. På begäran delar vi då flygklassen i två klasser, efter i vilken skala bygget är. Var är det lämpligt att dra gränsen? Skala 1:32? 1:48? Tacksam för synpunkter. Flygklassen heter för övrigt "Flyg" för att ha lite bredd. M a o finns det utrymme för annat än bara flygplan…

Klisterhälsningar Claes Beck-Friis

ElLobo
0

Tack Stefan, för alla bilder från Motala! Jättekul att se allt!

StefanW
0

#6 Det tog sin lilla tid att få ordning på korten och lägga ut dem som var någorlunda ok. Ett stort problem var att det kom in så mycket ljus från fönsterna och med en inte allt för skicklig fotograf så blir det därefter….Men jag älskar själv att få se kort från utställningar och antar att fler tycker så. Speciellt om man hade velat vara där, men inte kunde närvara av olika skäl.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#7: Ja, jag tycker också att det är kul med bilder från utställningar! Bra jobbat!

Azgaron
0

Låter som en trevlig tillställning, och jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att bevista den nästa år.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

#9 En av del roligaste bitarna är faktiskt alla trevliga modellbyggare och handlare man får prata med under evenemanget. Ofta har man bara en namn, men att få tala och diskutera om något man brinner för ger otroligt mycket tillbaka. Man knyter också nya bekantskaper som också gärna delar med sig av sina erfarenheter. Sedan gillar jag olika "Workshops" där man har någon duktig som visar steg för steg hur man kan göra oika moment och tekniker, det var något som jag saknade.

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#10 Att träffa och umgås med likasinnade är trevligt. Synd att där inte var några workshops. Det brukar vara väldigt lärorikt.

Azgaron

StefanW
0

#11 det är det som man hoppas med att kunna få en lokalförrening att träffas och utbyta erfarenheter. Om man sedan får någon gäst på besök som har lite special kunskaper som de kan dela med sig av, så kommer man nog att kunna lyfta många modellbyggare till oanade höjder. Det skulle nog också hjälpa till att locka nya till hobbyn (det gäller ju de som inte redan är frälsta av hobbyn)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#12 Får ta och göra den där undersökningen om ifall det finns tillräckligt många för att starta nått i Halmstad med omnejd.

Azgaron

ElLobo
0

#13: Låter som ett bra förslag! Några hallänningar har jag sett i medlemslistan.

StefanW
0

#13 Lägg ut frågan! Det kan vara lättare att få till något när de flesta har klarat av semester perioden (slutet av augusti) Men sår man redan nu ett frö så….

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#15 Jo jag får ta och göra det.

Azgaron

pebben
0

#5 jag tycker nog att 3 klasser är bättre! klass1 upp till 1/72 klass2 1/48 klass3 större skalor typ32 och 24

ps tack för i lördags! mycket trevlig utställning!

//pebben

ElLobo
0

#5 och 17: Ja, annars kanske det får bli som på C-4 Open: 1/51 och mindre resp 1/50 och större.

StefanW
0

Håller nog med #17! Tre klasser tycker jag vore bättre, det är en sådan skillnad på modellerna att för en annan så blir det svårt att plocka ut den som är "bättre" när det skilljer sig så mycket i storleken…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Fler bilder från GGG finns i Hearse_Drivers album och i astrosupremes album.

ElLobo
0

Även på IPMS Stockholms sida finns några bilder samt ett litet referat.