Serietidningen Pilot
Någon som kommer ihåg tidningen Pilot?En tidning med mestadels flygserier om andra världskriget.Spännande läsning när man var en modell-byggande och flygintresserad grabb.Kommer speciellt ihåg Battler Britton,serien om en engelsk pilots äventyr.Jag trodde jag hade kvar en bunt med Pilot.Men efter en genomsökning i gömmorna så kan jag bara konstatera att dom är borta!(synd,hade nämligen tänkt ta en bild)Tidningen lades tydligen ner 1984.
Javisst kommer jag ihåg Pilot! Har tyvärr inga tidningar kvar…minns att jag skickade in artikel om ett luftskepp som GoodYear använde i reklamsyfte, bland annat i Sverige. Tror att jag t om fick en slant av tidningen för det.
Battler Britton var en verklig hjälte, men kanske inte helt "politiskt korrekt"
. Men vem brydde sig i den åldern som man var då? Kul tidning.
/Stefan

Svagt minne av den, slog upp i seriewikin 
De där småtidningarna med krigsserier köpte jag ibland

den verkar vara bra,kan inte man köpa dessa nånstans?
sani
www.bosnafly.n.nu
Inga kvar här heller.
Skänkte bort hela min samling med Pilot-22 och Pilot till en kompis som samlar på dem. Efter några år blev det repriser i tidningarna från Pilot-22 och aldrig blev de tyska hjältarna heller.
Som sagt, aldrig vidare politiskt korrekt utan ganska vinklad.
Den bästa serien tyckte jag var Buck Danny. En med handlingen förlagd lite senare i tiden och med tidiga amerikanska jetflygplan.
Det enda som finns kvar i serietidningsväg med flyghandling är någon Biggles och den franska Jetpiloterna.
De brukar gå på tradera med jämna mellanrum.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

# 4 kan få mina för en hundring + frakt tror det var 33nr i skick från tjepad till nästan ny.

Pilot var favorittidningen när man var grabb. Men givetvis finns inte ett ex kvar utan försvann någonstans när jag flyttade hemifrån. Hittade ett ex för några år sedan bland en massa andra tidningar. men den var rätt sliten. De lästes ju mer än en gång. Battleer Britton är den man kommer ihåg. Flög alla typer av flygplan i alla uppgifter
.

En av mina favoriter när jag var grabb också, och dom försvann vid nån flytt antagligen innan man flyttade hemifrån
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Den och de små tidningarna med krigsserier lästes i ungdomen. Det kanske är läge att börja jaga på antikvariat? 

Pilot, den gamla godingen! Dan Cooper, Battler Britton och många andra gamla ungdomsfavoriter!
Jag har ett antal av dessa godbitar undanstoppade, även om de är vällästa och tummade. Jag har inte haft mod att göra mig av med dessa saker. Jag har även någon eller några av deras blå kepsar liggandes.
Tidningarna finns hyfsat ofta att hitta på loppisar, marknader och liknande ställen. Priset brukar väl ligga på ett par-tre kr och uppåt, beroende på skick m m.
Vad jag vet så finns det ingen liknande tidning idag,eller?Iallafall inte i Sverige.

#11: Nej, inte vad jag vet heller.

Ser att inlägget har "några" år på nacken men…
Edit:
Annonsen flyttad och ligger bland Köp- & sälj.
Länk: Serietidningen Pilot
//ElLobo

Jag levde inte på Pilots tid. Är bara 15 år men har köprt på mig några och hittat några Pilot tidnignar. Riktigt bra tiding!

En av favoriterna när man var grabb. Flygnörd redan då.😉