Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 2461 ggr
gustav.lek
0

Uretanalkydbaserad Lack

Någon som har provat på Uretanalkydbaserad klarlack? Hitta en burk i garaget. Den är ju vattenavvisande och "hård". Har lackat båten med den. Skulle den funka tex innan en wash eller finish? Någon som har provat? på engelska Urethane Alkyd.

[Orso]
0

Med mina erfarenheter av golvpolish som klarlack så är det slut med icke hobbyprodukter på mina modeller. Efter att det mesta som var lackat med golvpolish krackelerat så har jag inte vågat prova t.ex. hårspraysmetoden  som det var så mycket prat om förut. Jag söker fortfarande efter en bra klarlack.

ElLobo
0

#1: Efter vad det verkar så är det ju en del byggare som har gått över till Panduros Oceanlack.

starhawk
0

Panduros låter intressant dock håller jag mig fortfarande till Tamiyas och ModelMasters klarlack. Urethan alkyd låter lite läskigt men White Ensign färgen är visst alkyd baserad om jag inte minns fel, och den är jag mycket nöjd med, men det är väl bara att ta till standardmetoden, måla lite vanlig modellfärg på en skrotbit när det har torkat dra på lacken och se vad som händer

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus