90mm Roman Centurion
En figur modell större som jag har haft liggande ett tag, sedan började jag småfixa lite - och sedan sur för att det inte blev bra - och sedan ytterligare lite fix. Rätt vad det är så är ju ett färdigställande i sikte!
Så så mycket bygglogg blir det inte, men lite bilder i alla fall.
Vad vi ser är Andrea Miniatures Roman Centruion i vitmetall, "90mm".
Figuren är grundad med tamiya spray, därefter basfärger i akryl som jag försöker får skiftningar och skuggor i med hjälp av oljefärg. Ganska lätt att göra på stora ytor som mantel, betydligt svårare i ansiktet.
Jag är inte särskilt nöjd med ansiktet, men jag gillar helhetsintrycket, vilket har gett mig ny motivation att fortsätta.
Jag har så hög motivation att jag nyss har beställt en Signifier (standarbärare) att göra sin centurion sällskap på en basplatta.
Fantastiskt snyggt
Gillar fransarna väldigt mycke.
Och du har fått till sömmarna i läderremmarna väldigt naturtroget.
Supersnyggt! Från topp till tå! Kul att se nått från antiken!

Oj! Vilken kanonsnygg målning. Respekt! 
Tack ska ni ha - jag kan skruva upp motivationen ett snäpp till! 
Här hemma fungerar det så att;
1. Jag börjar bygga.
2. Jag blir sur när det inte blir som jag vill.
3. Jag försöker igen.
4. Jag slänger grejorna i papperskorgen.
5. Min sambo går och plockar upp det och lägger i en ask.
6, Jag försöker igen.
och där har ni förklaringen till varför bla manteln är skavd ner till metallen….
Tycker han är kanonsnygg, inklusive ansikte - ser lite lagom vildsint och galen ut!
#8 Tack! Grundregeln (har jag läst) är att undvika att måla ögon så att de stirrar rakt fram, risken till olika varianter av skelöghet är överhängande då visst 
Men här var det värt risken, tycker hans pose är just den att han har fixerat någon eller något med blicken som finns framför honom. Ett led rekryter kanske? Han har ju vinstaven i handen (symbolen för rätten att få slå romerska medborgare!).
Med min inbillade rad rekryter framför honom så ska det bli kul att fortsätta på den idén och placera en lagom imponerad (i posen) standarbärare bakom honom!
Den där figuren blev oehört snygg bra jobbat 
Väldigt fint detaljarbete så som remmarna mm..
Tummen upp som sagt..
Ska ta bättre bilder senare när jag har bättre ljus och inte behöver köra med full öppning på objektivet så att halva bilden saknar skärpa. Förhoppningsvis med en centurion då också!
Ser bra ut! Skall bli kul att se den komplett!