Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: köpsäljbyt
Läst 2520 ggr
nox_umbra
0

KÖPES: liten del till airbrush

tjena tänkte det var lika bra och kolla här ifall det är någon som har den där lilla konformade delen som nålen går igenom till en biltema airbrush. tappade bort min, har letat som en galning i 4 timmar nu men den återfinns inte.

det är alltså motsvarande nummer 3 på den här bilden jag söker fast till en biltema spruta. http://www.lenzarts.com/images/airbrushes/parts_Phoe_Gemin.jpg

StefanW
0

Tror inte att de har reservdelar till sina AB. Vet inte om något annat kan passa.

Enklast är väl att ta kontakt med deras kundtjänst:

**Telefon: 077 520 00 00
**kundservice@biltema.com

Stefan - Modellbyggare

denstore
0

Har för mig att det är ett standard 0.3mm munstycke. Finns t.ex. i Iwata HP-C (inte HP-C+) eller Grex XG. Dock så kostar de nästan i storleksordning av vad en biltema-airbrush kostar ny, så det känns ju knappt lönt. :)

nox_umbra
0

nää köpa en sån liten reservdel från en återförsäljare känns inte aktuellt, tänkte mest ifall det var någon som hade en skrotad AB liggandes hemma.

jag misstänkte att den rammlat ner i sopkorgen så jag tömde ut allt på golvet och sorterade igenom det. byggsopor för ungefär 4 månader, det tog några timmar att gå igenom det.

men ödets ironi damp ner i min brevlåda, en bonuscheck på 200kr på Jula. tror det är ett tecken att jag ska köpa en ny helt enkelt.

Darklord
0

För något år sen var det en som sålde sådana munstycken på tradera, för ca 100kr har jag för mig så det finns men det är ändå på gränsen till om det inte är värt att köpa en ny ändå.

Jag tappade munstycket till min julaspruta på golvet en gång, letade som en galning men hittade det inte. Ett halvår senare när jag tappade en annan grej på golvet så vad låg bredvid om inte det försvunna munstycket. Så man vet aldrig, det kan dyka upp.

nox_umbra
0

hahaha ja gissa vad som hände. tänkte att jag skulle sätta mig och pilla med en modell. och klart som fan så tappade jag en liten del på en gång, men då när jag letade efter den så hittade jag faktiskt delen till AB'n. den hade tagit sig in i en springa mellan en list. och ni behöver inte oroa er jag hittade den lilla plastdelen också.

så jag är glad idag. satte ihop den och började måla min airsoft sniper bössa. kommer bli grymt snyggt

Dioramabyggare
0

#5: grattis till att du hittade dina saknade delar!🙂

nox_umbra
0

AAAAA!!! nu har kompressorn gått sönder istället. F-N!