Matra MS 11 i 1:12
Hejsan
Det här en version som kördes av J:P Beltoise under träning till
Englands GP 1968. Tamiya har 2 bilder av denna bil i instruktionshäftet men just denna version finns det inte delar till konstigt nog ?! Bakvingen är mycket mindre bl a.
Jag har tillverkat bakvingen och och gjort en ny placering av oljekylaren och ställningen till den, Tamiyas placering är felaktig när det gäller kylaren.
Har använt mig av diverse eftermarknads prylar , nitar ,skruvskallar, strömbrytare, ventiler mm.
Målad med Tamiyas TS11 sprayburk.
Hörs
Thomas
Menar du att det där är 1/12? Du måste ha postat referensbilderna på förlagan av misstag! ;-D Nä, jag bara skojar, men hade jag inte vetat hade jag def trott att det var 1/1! Sjukt snygg! /Calle
Så jäkla snygg! Underbart detaljarbete. Kan inte låta bli att imponeras av Tamiyas 1:12 F1-bilar från denna tid, då låg de verkligen i framkant. Släpptes första gången 1973, eller?
Toksnyggt!
Hur lätt är det att få tag i byggsatser av tävlingsbilar i stora skalor som 1:12 idag? (jag blir ju minst sagt inspirerad av ditt bygge!)

Underbart snygg!
#8 Inte jättesvårt, däremot är utbudet inte så stort. Tamiyas 1:12 modeller är återutgivningar som kommer & går, så att säga. På e-bay finns säkert en hel del att hitta (förutom nätbutikerna).
Här t ex; www.viragohobby.se
#8 #10 Det är som Hayabusa säger, Tamiya har nyss börjat återutge sina stora lådor med lite extragodis etsark och sånt. Det finns en hel del att välja på om man är intresserad. Storleken på lådorna gör att det kan kosta lite i frakt från utlandet. Det finns annars på lager hos några Svenska handlare också. Själv så jobbar jag i en Färghandel som säljer modeller, vi har 3 stora 1:12 på hyllan just nu.
Vid intresse pm:a gärna :-)
#7 Tamiya brukar släppa bilarna året efter dom kördes, den här kom 1970, inte hundra säker där. Trots åldern så är kvaliten fantastiskt bra!
Tack alla för snälla kommentarer :-)
Thomas