Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1434 ggr
Temeraire
0

Urläckra resinmodeller

De här modellerna är ju otroligt läckra, och självklart undrar jag hur man beställer dem? http://live-resin.com/

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

ElLobo
0

De har i alla fall ett antal distributörer, det är bara att välja. Se länk

Temeraire
0

Jo, men ingen av dem är ju i Europa.

ElLobo
0

Visst är de det! Både sockelshop.de, obchod.valka.cz, specialeast.com, plastic-hobby.com, accurate-armour.commodellbau-koenig.de och phpshopxml.com/blamod.shop är från Europa.

models-hobby.com är också från Europa men däremot inte EU.

Temeraire
0

Ah, vad bra! Tyckte vid en snabb anblick att det bara var USA och Japan, men det finns ju både Tyskland och Tjeckien.

ElLobo
0

Det är ju inte konstigare att beställa från Japan, Kina eller Australien än från Tyskland eller Nederländerna. Portot kan till och med vara billigare. Nackdelen är att man kan få betala tull, moms m m för varorna.

Temeraire
0

Ja och tullen ligger ju på, vad är det, 50%? beställde böcker från USA en gång och jag fick betala några hundra extra =-O

ElLobo
0

Tullavgiften är inte det dyra, det dyra är "expeditionsavgiften", och sedan lägger de moms på alltihop inklusive frakten.

kallepudas
0

Både tyskland & tjeckien är med i EU så imellan Eu-länder blir det inga tullavgifter!

Temeraire
0

Nej men från usa och japan blir det :-P

kallepudas
0

Jo det blir ju det..

Skriv gärna vilken du väljer att köpa ifrån senare så man får en liten recension av butiken..det vore kul.