HMS Hood
Som en del vet så har jag hållit på att bygga Hood i skala 1/128. Annars finns det lite bilder i inlägget Reling. Jag känner att jag måste ge mig med det projektet. Jag kommer aldrig att bli klar med den. Har tappat lite av inspirationen. Det är bekvämare att bygga av färdiga byggsatser. Då är det så här att jag måste bli av med den. Någon som är intresserad av att fortsätta? Jag ser att jag har skrivit den, det kanske ska vara hon.
Jag önskar jag hade haft kunskapen att ta vid, men det har jag inte. Trist att det skulle sluta så här - men vi ska inte glömma att vi sysslar med vår hobby - och då måste det kännas kul vid arbetsbänken!
En tanke: Vill du känna ett avslut med modellen, ta ett kanontorn och superdetaljera det, som en självständig modell. I 1:128 räcker det långt tycker jag, men bara en tanke som sagt.
Lycka till med det fortsatta byggandet!
Det var en annorlunda ide. Inte dumt alls. Att kasta resten skulle jag svårt att leva med. Jag började med det för 37 år sen så hon har blivit en inventarie. Men inte komplett.
Det förstår jag. Min tanke kom av att det finns en modell av det japanska slagskeppet Fusos kanontorn i 1:144 att köpa och jag tyckte det var en intressant idé.