Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1260 ggr
TommiN
0

Nytt projekt

Jaha,då började man på ett nytt projekt,med airbrushen,denna gång så har jag börjat ta bilder ända från början,lägger in bilder senare.

StefanW
0

Strålande! Med tanke på ditt första projekt så tror jag du har en del att lära ut och tipsa om!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

Måste bara finna tid till projektet(och lite vilja),jobbar så knasiga tider,men nästa vecka borde jag ha tid över.

svinto
0

Detta ser ja fram emot =)

TommiN
0

Vi använder visir på jobbet,och jag tog hem en överdel av en visir,det blir inte så mycket målat på den,men iallafall lite träning.

TommiN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har jag primat visiret,samt skissat upp på ett ungefär hur det ska se ut.

StefanW
0

Snygga ögon! Vad har du primat med? Och vad väljer du att måla med sen?

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

Jag prima med Mr surfacer 1000,och sen därifrån,vet jag inte vad jag ska börja med,jag tror att jag börjar med bakgrunden,täcker över ögonen,och tar dom sist…Masken är till min farbor på jobbet,och han är kontrollant i kvalitetsgruppen på jobbet,därav ögonen.Skrattande

StefanW
0

#7 Den kommer nog att göra susen när han går runt och granskar!

Flört

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

Jag hoppas det för min farbror ser snäll ut,så hoppas att det här jämnar ut saker o tingCool.

TommiN
0

Sådärja,nu har man fått hem en ny kompressor,ny airbrush,och nya färger,så att imorgon så börjar jag måla visiret,jag har visserligen maskerat lite på den idag,ska lägga ut en bild på det,jag börjar med ögonen,så vi får se hur det går.

StefanW
0

Vi håller tummarna och hejar på!

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

Okej,första försöket gick inte så bra,men ingen skada skedd,färgerna är tydligen vattenbaserade,så det gick att korrigera felet,som var att jag inte höll sprutan tillräckligt långt ifrån objektet,så det vart som stora flytningar,men imorgon testar vi igen,för övrigt så fungerar dom nya grejorna kanonGlad.

ElLobo
0

#12: Kul att höra att grejorna funkar bra! Vad var det för märke på kompressorn, det syns inte riktigt på bilden? Och får man fråga var du köpte ditt paket samt priset? Nu blir man ju ännu mer sugen på att skaffa spruta och kompressor.

TommiN
0

Kompressorn är av märket werther international 1Xa,grejorna köpte jag från Hobbybokhandeln för 2800 med frakt,tror jag att det kostade.

ElLobo
0

#14: Tack! Då vet jag var grejorna finns.

TommiN
0

Okej,fas ett,två,och tre klart,bilder.

TommiN
0

fas 2!!

TommiN
0

Blodsprängd öga!Använde finare munstycke i sprutan,otroligt fin lije det vart med den.

TommiN
0

Menar fin linje….och finare nål……Generad.

StefanW
0

Bra bilder! Nu ser man steg för steg hur det växer fram. Keep up the good work!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Nore
0

Du TommiN du kan få lacka en svetshjälm åt mej om du vill, med blixtar o något kul motiv. Det är rätt bra att ha kännemärke på hjälmen så man får ha den i fred.     Nore

TommiN
0

javisst,det låter bra.

TommiN
0

Okej,nästa fas.

StefanW
0

Nu ser man hur det växer fram bit för bit! Tjusigt och lärorikt!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

Jovisst,för mig med.Men det är mycket maskering,men kommer att bli kul att se resultatet sen.

StefanW
0

Tycker det är bra att du visar hur mycket arbete som ligger bakom ett motiv utan att "skrämma" någon att försöka själva!

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

Och så nästa fas.

TommiN
0

o nästa.

TommiN
0

Av med maskeringen.

svinto
0

Ser jättebra ut! Men hur tycker du att sprutan fungerar? jag får hem min nu vilken dag som helst….förresten vilken spruta va de du köpte?

//Jocke

StefanW
0

Härliga ögon!

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

Det var Evolution sprutan tror jag att den hette,och den fungerar utmärkt,duger till mig….till en början,jag ska beställa en ny sen senare,men nu använder jag bara den,mycket skön i handen.

svinto
0

Fick min Evolution Silverline FpC nyss så de blir till att testa den ikväll…Äntligen kan jag fortsätta med mitt byggande….Första intrycket var att de känns att de e mycket bättre kvalité än biltemas (De är den enda sprutan jag kan jämnföra med). Sen så testade jag bara att hålla i den och de känns kanon då denna väger ett par gram mera än Biltemas…detta va mitt första intryck av den i alla fall

TommiN
0

Jaha,får se om man hinner fortsätta med målningen i helgen nu,skulle måla hela förra helgen,men som vanligt så dök det upp 100 olika saker att göra på en gångFot i munnnen.

TommiN
0

Jaha,nu har man kommit lite längre,ursäkta dröjsmålet,har inte kunnat lägga upp nårga bilder,då min kamera vart bestulen,och sen använde jag mobilkameran,men sen slarvade jag bort den på fyllanGenerad,men nu har man en ny mobil med bättre kamera,så här är en bild(visserligen en dålig bild???)

TommiN
0

och så gjorde jag en rengörninsstation till sprutanSkrattande

ElLobo
0

Den blir ju läckrare och läckrare!

Azgaron
0

Ja, den börjar se riktigt tuff ut.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Hompe
0

Sån skulle man ha ser jättesnyggt ut

TommiN
0

Nu börjar den vara färdig,nu är det bara att fixa lite skugga runt kanten på ögonen,sen är det bara klarlack.

ElLobo
0

Jag gillar den! Glad

StefanW
0

Snyggt! Den ser verkligen grym ut.

#36 ser intressant ut. Är det en gummibussing där du stoppar in munstycket och filter i toppen på petflaskan?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

Japp,det är en gummibussning/packning,och ett filter på toppen.

Azgaron
0

Grymt som sagt, man blir nästan skrämd Glad Mycket snyygt målat.

Azgaron

svinto
0

Riktigt läcker….du måste vara bra på att måla på fri hand också…de där skulle jag aldrig lyckas med

10stCool av 10 möjliga

TommiN
0

Nu börjar den vara klar,har redan lagt på 3 lager klarlack,2 lager till måste det bli,sen borde den vara färdig…

StefanW
0

Jag vill tacka för alla bilder som kommit in under projektets gång. Det har varit mycket värdefullt och roligt att följa!

Har du möjlighet så skulle det vara skoj med en bild när den är på plats!

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

Bild kommer snartGlad.

Azgaron
0

Mycket snyggt! Tusan vad klarlacken lyfter fram den svarta färgen.

Azgaron

Raldor
0

Klart grymt.

//Kjell

TommiN
0

OKEJ!!,då var den färdig,här kommer slutresultatet.

TommiN
0

Och en till utan lilla mig.

ElLobo
0

Jättesnyggt! Helbra! Glad

StefanW
0

Tummen upp! Mycket bra gjort! Glad

Stefan - Modellbyggare

Hompe
0

Du borde nästan bli proffesionel airbrushare för det där är otroligt snyggt jag kontaktar dig när jag behöver en hjälm om 3 år Flört

Azgaron
0

Mycket snygg!

Azgaron

Proosen
0

Fan-ta mig-tastiskt! Förvånad

Den blev skitbra och som den otåliga publik jag är ser jag redan fram emot nästa övning med färgsprutan.

Tack för titten.

Niclas

TommiN
0

Tackar,ja man håller på med nästa projekt nu,bara för att testa lite,"råkade" slita av huvemblemet på min BMW,då den såg väldigt väderbiten utOskyldig,så nu har man börjat med den,vi får se vad det blir av den.

StefanW
0

#58 Det låter spännande!

Stefan - Modellbyggare