Stalingrad
Har knåpat på ett litet diorama nu på vårkanten. Nu börjar allt att bli någolund så att man kan se vad det ska bli. Ruinen hittade jag i Prag för ett par år-sedan, nu har den mognat klart, för att bearbetas. Iden är att tyskarna ska storma en fabriksruin i Stalingrad. Det kommer att hända lite i diot alltså.
Plattan är nästan klar här!

Riktigt häftigt bygge,den här blir kul att följa,snygga gubbar.

Jag tycker att det här verkligen var ett spännande projekt.
Det ska bli kul att följa detta!

Snyggt dio. Ska bli spännande att se fortsättningen.
Felix
Ser snyggt ut så långt Panther. Spännande bygge!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Spännande att se hur det kommer sluta. Ser MYCKET lovande ut !

Ser snyggt ut!
Ser bra ut. Coolt dio.
/Stefan

Ser ut som det kommer bli ett kanon dio.
Sicken schysst början. Ser verkligen fram emot fortsättningen och att få se den live nångång.
Kul med T-26;an, ser riktigt bra ut. Blir nästan tvungen att börja bygga min snart 
/Peter

Jaaa, Tyskarna är ute och muckar…

#18 Peter jag tycker du ska börja med t-28'an istället
Bra idé. Jag har gått och funderat på något liknande. Har oxå en gammal ruin som ligger hemma och mognar. Kanske åker den fram till hösten. VÄntar med spänning på forstsättningen.
Hej!
Instämmer med övriga, ett riktigt trevligt dio.
Det skall bli kul att se T-26:a färdig, ingen vagn som man ser byggd ofta.
Roger

Ser fram emot att fa folja detta dio.
Ser bra ut.

Beundrar ditt fina arbete. Snyggt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Ser snyggt ut Panther!

Nu tar jag semester en vecka och laddar batterina. Vi får se sen vad man tar tag i nästa gång, det finns ju en del kartonger på hylla att vraka och välja i, förhoppningsvis kommar man hem från semestern med något nytt… Ska till Västerås, Zetterlunds har väl en hel del?
SKÖN SOMMAR ALLA PLASTBITNA
MVH Magnus
Riktigt snyggt!!!
En ett diorama som det känns som om gubbarna ska börja röra på sig vilken sekund som helst !
Grattis till ett riktigt fint bygge.
Mycket snyggt dio Magnus! Mycket som händer!

Otroligt! (som vanligt
när ni grabbar bygger dioraman)
Väldigt skapande, bygga dio. (känns ju nästan torftigt att bara bygga flygplan,.. men nej, jag bliver vid min läst
)
Litet tips: Borra ur kanonmynningen. Och borra i modellplast, så här känsligt, gör man för hand. Dvs man snurrar borret för hand.
Fantastiskt fint. Hoppas du har någon bra plats till det, så att det riktigt kommer till sin rätt och många kan beundra det.

#39 Du har rätt Vermil och jag kladda på för mycket krutstänk på röret så det såg overkligt ut, men jag orkade inte rätta till det så här på slutet, ville bara få diot klart. Jag lakade ut lite på slutet. Det blir så när man håller på för länge med samma sak
.
Det är bra med både ris och ros, dels för att se vad andra ser och inte en själv ser, det blir man en bättre modellbyggare av, tror jag.
Ett av de mest actionladdade dios jag sett på länge! Man anar att "Ivan" uppe i byggnaden inom kort kommer att få en explosiv överraskning…

Jattesnyggt dio!

Mycket välbyggt och snyggt dio.
Skitbra Magnus !
Det blev mycket händelserikt på en liten plätt!
Vad härnäst ?
Thomas
Jäklar vilket trevligt dio! Ser verkligen ut som att man fotat ett pågående helvete precis i ögonblicket. Snyggt!
kanonsnyggt
sani
www.bosnafly.n.nu
Hur gick det med konstverket. Fick det en bra plats där det kan beundras riktigt, för det är både dioramat och konstnären värda.
snyggt jobbat.
kul att det tyker upp lite gamla trådar jag inte sett tidigare