Nytt i bygghögen, november 2012
Ny månad, ny tråd. 
2012 års tidigare trådar:
- Januari -- del 1, del 2, del 3
- Februari -- del 1, del 2, del 3
- Mars -- del 1, del 2
- April -- del 1, del 2
- Maj -- del 1
- Juni -- del 1, del 2
- Juli -- del 1
- Augusti -- del 1
- September -- del 1, del 2
- Oktober -- del 1, del 2
Och kom ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.
Jag har ett sedan länge närt projekt med Airfix "Jungle Outpost" som förebild på gång. Det kommer att bli ett scratchbygge, så det finns ingen bild av själva modellen att visa upp. Ännu… 

#2 Trevliga inköp, vad är det för skala/mått på speeder biken?

#6: Trevligt med någon som ägnar sig åt tåg också. Det är trevligt med blandade byggalster.

Ja, nu har man ju kommit igång ordentligt med järnväg igen! Det finns också väldigt mycket fina plastmodeller i skala H0 1/87, återkommer med fler inköp snart 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#8 Det ser vi ifram emot 
#4 Den kommer att bli ca 30 cm lång så nånstans runt 1/12 kanske…
@Krillekrokodil - Instagram
#6 Det är ju lyxversionen 
Den får du minsann inte måla om… 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#12: Trevligt Douglasplan! Fast inte riktigt lika gulligt som min Martin B-10. 
#12: En "Hector" har jag letat efter! Håller av vissa (uppenbara) skäl inte med om att den är "fulast av alla" - hrrmmm!!!
Var hittade du den?

#12 Mnjaää! En kupol till varje i besättningen. Hur tänkte de där?….
#14 Hehe! Ska vi säga att en Hector har ett vackert namn men är en
något udda skapelse jämfört med en Hektor som är alldeles unik? 
Min Hector kommer ifrån Modelhobbies
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#16 Kunde bara inte låta bli att reta dig lite! Visst blev den "udda" beroende på att man inte fick tillgång till den tänkta Roll Royce motorn utan fick, som du nämner, nöja sig med en Napier Dagger III istället. Tack för länken!

Trevligt plan!
Mycket nöje Henke. 

Den här hittade jag på tradera, gillar M18 så jag högg den, det är i princip en M18 vangskropp med ett torn från en Jackson, när dom provavfyrade den första gången flyttade sig vagnen sex decimeter bakåt! och sköt man åt sidan vinglade den våldsamt. Men efter att man försett den med en mynningsbroms så eliminerades i stort sett dessa effekter
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#21: Hoppas man får se det bygget i en tråd! :-) En Elefant var ett av mina första byggen när jag tog upp den här eminenta hobbyn. Men det var skala 1/72 då förståss… :-)

#25: Nja den skall väl bli byggd, nångång
Aha Otto Carius sista vagn! kul!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
…Men vet med säkerhet att om det skulle vara nått,finns det många duktiga byggare här inne man kan fråga