Kromdelar
Hur får man bort kromet på modellerna finns där någon teknik eller man får skrapa bort de?? (är en färsking på modellbygge)
Mvh Bhudda

Det finns lite olika varianter man kan prova på!
Lägg delarna i en plastpåse med ungsrent (Mr Muscle) i någon dag och skrubba med en tandborste under vatten. Upprepa till allt är borta.
Sedan kan man också prova spolarvätska på samma sätt.
Stefan - Modellbyggare
Jäpp, Mr Muscle funkar kanon. Normalt sätt försvinner kromskiktet ganska fort. Brukar använda en en plastburk/behållare med lock som jag lägger delarna i. En sak bör man beakta:
Innan plastdelarna "kromas" så lägger man på ett skikt av klarlack. Denna klarlack brukar inte försvinna med Mr Muscle. Men, resultatet blir helt OK ändå. Tänk också på att Mr Muscle är ganska fränt, så var försiktig med ögon & hud.
/Stefan
Tack så hemskt mycke.. funkade hur bra som helst…. men det blir som Hayabusa skrev där blir kvar en lite brunaktig lack.. men jag ska nog inte tänka så mycke på de… har ju hållt på o byggt i en heeeel måååånad… ha ha ha.. men det börjar bli liiiite bättre nu.. fått lite kläm på airbrushen och min fina dremel.. börjar få lite färger nu.. 20-30 burkar.. så nu ska bara jag bli bättre…
Mvh Bhudda