Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1398 ggr
Bhudda
0

ca 30 år sen sist...

Hej!!

Tänkte skaffa mig en hobby..  det blev modellbygge de e ju bara 30 år sen sist jag o min moster byggde ett jäkligt fräckt bygge med ett störtat bombplan från andra världskriget..   så nu ska jag försöka.. he he   har handlat grejor för ca 4000kr de bör väl bli en fin början hoppas jag…. Skrattande

Mvh André

P.S Såg att ni har byggarkväll i Malmö..  och jag har sådan tur att jag bor tjugo meter från lokalen..,   Tungan ute E det någon som bor i närheten av Poppelgatan??

Bhudda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inhandlade saker… väntar på airbrushen…Flört

Dioramabyggare
0

#1: Är det möjligen en Mustang -67? :D

FunkyFiat
0

#1:

Tjena Bhudda! Välkommen hit! Riktigt fina grejer du köpt hem för en rejäl penning. ENligt information jag fått per meil från Mats är det byggmöte på Jägersrovägen 18 i Malmö torsdagen 8e november kl. 19.00 (nästa torsdag då då). Jag tänkte själv försöka komma dit med en av mina bilmodeller. Ta med dig det du vill fippla med så kanske vi ses där! :)

Nu bor jag inte i närheten av Poppelgatan precis utan får ta cykel eller bilen dit… Men men.

Hoppas vi ses där på torsdag! 

PS: Ser att du har en Mustang på gång. Håller själv på med en Mustang Bullitt just nu. Fina bilar det. DS.

---
Soliga hälsningar!
//FunkyFiat

StefanW
0

Välkommen hit!

Stefan - Modellbyggare

Bhudda
0

#2   GT 350R -66   Glad

#3  Tackar…  e det Mats som e vaktmästare här så känner jag han rätt så bra..

Jepp gillar bilarna skarpt ska bara börja lära mig lite mer om dom..  Flört

#4   Tackar..Glad

Bhudda
0

Tja beställde lita mer grejor idag…Tungan ute.    Har inte ens börjat bygga väntar på airbruchen… Rynkar på näsan

Bhudda
0

och denna roliga sak..Tungan ute

FunkyFiat
0

#6:

Var beställde du den? :)

---
Soliga hälsningar!
//FunkyFiat

Bhudda
0

#8  Conrad.se…  rätt lång leveranstid om man inte betalar x-tra..standard  49 kr upp till 6 arbetsdagar..men iofs så har man blivit bortskämd nu förtiden..  he he    549kronor

zoncar
0

Grattis att hitta till en fin hobby! Hoppas att du kommer att få mycket kul på resan!!

FunkyFiat
0

#9: Tack för tipset!

---
Soliga hälsningar!
//FunkyFiat

Bhudda
0

#10 Tackar..  de tror jag säkert..  Glad

#9 inga problem…  Flört

M113
0

Kul att höra att ytterligare två byggare lockas till byggmötesverksamheten. Har själv hängt där så länge att jag inte kommer ihåg hur många år som gått sedan första besöket. Byggmötena tillför mycket till den sociala dimensionen av hobbyn. Utan dessa är det tveksamt om jag själv fortfarande hade limmat plast. Kul att ni också verkar spä ut det annars ganska militärtunga startfältet som funnits i Malmö (som jag själv tillhör), även om vi pansarbyggare säkert kommer kvida lite om att vi får ont i ögonen av allt blanklackat Cool

Välkomna på torsdag!

Bhudda
0

Tackar M113..

Kan väl bara säga som så att jag har mycke o lära..Obestämd men skoj är det men blir säkert roligare när jag får min dremel o airbrush…   sen har jag en del frågar men dom kan vi ta på torsdag.. he he  Skrattande