Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: gruppbyggen
Läst 1543 ggr
starhawk
0

GB 47: Patton dio skala 1:35

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja här hade jag tänkt mig ett litet "halv-dio": Patton i sin M3 Scout Car med besättning helt enkelt, ingen bottenpatta eller så. Och då börjar jag med M3 Scout Car, tydligen byggd på samma chassi som M3 Halftrack men istället för en halvbandvagn är det en fyrhjulsdriven bil modell större. Jag fick tag på den här ryska saken och när jag fick tag på ritningarna (som fattades i den här) så upptäckte jag att man kunde bygga den som Pattons stabsbil, och då föddes tanken eftersom jag hade Patton i gömmorna

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
0

Att bygga den här var inte helt enkelt, bygginstruktionen som jag laddade ner från nätet var inte särskilt bra upplösning på och delarna är små så det blev lite exprimenterande och kollande innan man kunde komma fram till hur delarna egentligen skulle sitta. Dom har varit lite väl ambitiösa med delar här med kardanknutarna i två delar och en massa stag och doningar men här har jag fått ihop undersidan i alla fall

starhawk
0

Översidan är lite mer basic och nu har jag hunnit så här långt

starhawk
0

Samtidigt var det ju en besättning som skulle till och då hittade jag den här

starhawk
0

MP gubbarna blir över, jag tar bara Jeep-besättningen, med dom har jag hunnit så här långt, ser närmast ut som ett gäng bakbundna skinheads så här långt

starhawk
0

Sist men inte minst har vi Patton själv, det var ju en Tamiya-sats så han åkte ihop tämligen snabbt det enda som fattas nu är ridpiskan, han var ju kavallerist från början

Decaius
0

Vilket trevligt projekt! Glöm inte att måla Old Blood n' Guts revolverkolv som pärlemor! Eller var det elfenben? Följer detta med spänning:-) /Calle

starhawk
0

Pattons sexskjutare skall vara med pärlomor helt klart, men det kan vara problem med den ena eftersom han har handen över den

starhawk
0

Patton fick pärlemor på ena kolven, den andra har han handen över så där gick det inte, men å andra sidan syns det ju inte heller. Här står han upp i bilen och kollar sina trupper är det tänkt

starhawk
0

Annan vinkel

[marcusjohnson]
0

Det där såg bra ut!

//Marcus

erihan
0

Ser bra ut! Jag hade en fundering på att göra ett dio från Pattons besök i Sverige strax efter kriget…

Decaius
0

Snyggt! Både figurerna och kärran. Pattons hållning ser helt rätt ut, tycker ofta han står och bröstar upp sig på bilder man ser.