Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 2027 ggr
[Hayabusa]
0

A39 Tortoise från Meng Model

Meng släpper snart en, i mitt tycke, intressant byggsats. Den "ful-snygga" A39 Tortoise.

/Stefan

denstore
0

Hade den kommit i 1/48 hade jag köpt den.

Joppo
0

Jag tycker också den ser intressant ut. Förebilden har ju onekligen en viss charm :) Lite som en brittisk Maus eller nåt…

På tal om monstertanks, tänk att få se den amerikanska T-28:an i styren. Det vore häftigt :)

[Hayabusa]
0

#2 Precis vad jag själv tänkt Flört

Verkar som att Meng satsar på lite ovanligare objekt, det är kul.

starhawk
0

Ful-snygg vet jag inte riktigt den är snarare enbart ful, men den är väldigt mäktig. Hade tillfälle återigen i sommar att betrakta orginalet på Bovington

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Dioramabyggare
0

Mmm… Skrattande

Med en sådan "konfiguration" av bärhjulsboggina skulle den stridsvagnen vara ett mycket lämpligt utgångsmaterial till den radiostyrda modell av någon form av radiostyrt utryckningsfordon jag har velat bygga sedan ett tjugotalet år i present åt mina bägge grabbar. Men de är vuxna nu, så det får nog bli en "leksak" åt mig själv Oskyldig… när modellbudgeten medger en sådan investering… Obestämd

Det gäller ju "bara" att det finns någon firma som tillverkar A-39:an som RC-modell i lämplig skala…

starhawk
0

#5: Tja en 1:35 är ju lite liten för radiostyrning, man måste ju få plats med acken också. Jag kommer ihåg när jag pulade ihop Tamiyas Leopard I i skala 1:16 jag fick specialbygga ackpacken med fästen för servona, det blev ganska så fullt i den och den var ju bara en tvåkanalare. Men chansen att nån gör den i mer lämplig skala för radiostyrning är nog som du observerar inte särskilt stor

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Hayabusa]
0

På sidan www.panzer-modell.de finns nu en förhandstitt på denna modell. För de som inte är bevandrade i det tyska språket, så kan jag kort berätta att den får högt betyg. Mycket högt t om. Ska bli intressant att se vad de släpper härnäst.

BjarneS
0
Dioramabyggare
0

#6: Jag "skissade" lite på hur jag skulle "modifiera" en sådan där radiostyrd stridsvagnsmodell för ett femtontal år sedan eller så, och jag räknade ut att radioanläggningen skulle behöva 24(!) kanaler för alla funktioner jag har tänkt att den ska ha… så kanske jag skulle behöva en modell i skala 1:10 för att få plats med alla servon… fast några av funktionerna har med belysning och ljud att göra, så då bör det ju räcka med ett kretskort för de funktionerna.

Jag räknade nog fel då när jag klurade på antalet kanaler… jag gjorde just en ny lista på vilka funktioner mitt förhoppningsvis blivande /c-projekt ska ha, och denna gången "stannade" det vid tolv kanaler.

[Hayabusa]
0

#8 Ser lovande ut, ett kommande inköp.

Hektor
0

#10: Hmm köp? Vad skall då avyttras ur stashen?Oskyldig

[Hayabusa]
0

#11 Haha, ja…du är alltid välkommen hem till mig. Vi ska nog komma överens om något.

Guld i mun

[Hayabusa]
0

…och här kommer Brett Greens (Missing Lynx) synpunkter på A39:an

Idel lovord, känns det som.

Joppo
0

Kolla vad jag hittade på Armorama: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=12464

Sjukt otippat, men väldigt roligt :) Jag trodde inte jag skulle få se en T-28 i styren inom de närmsta åren, men där hade jag visst fel.

[Hayabusa]
0

Oupps!!! Ska vi kalla det en positiv jinx? Hade ingen aning om att Dragon hade en på gång, men jösses vilken modell. Märkligt att det kom upp i tråden - 11 dagar senare är det verklighet. Sjukt Förvånad Såväl A39:an som T-28 känns som Allied Forces ´46.

TMMI hade en artikel om T-28:an för nå´t år sedan. Får leta i mitt tidningsarkiv…

Joppo
0

"Såväl A39:an som T-28 känns som Allied Forces ´46."

Exakt min tanke också :) "Beute"-varianter av dem vore också fett.

Joppo
0

http://www.sockelshop.de/catalog/super-heavy-tank-smart-p-43160.html

Enligt Sockelshop kommer t-28:an att släppas i slutet av November. Good times!