hyvel
Ja.
#2: Hmm… märkligt att de säljer en hyvel som man inte kan vända på stålet på… vad är det för artikelnummer på den där hyveln?
Nu hittade jag artikelnummret, genom att klicka på bilden av hyveln. Testa att vrida det kraftigt "refflade" hjulet maximalt moturs och prova att lossa stålet på det sättet. Jag har en i alla fall liknande hyvel och på den fungerar det att göra så.
Här ligger stålet med rätt sida upp(bild), men då kan det inte komma föbi skåran i sulan. Jag kunde ju slipa bort lite i skåran men det var lättare att åka till harald nyborg o köpa en sådan jag tänkt köpa på jula, art. nr 124002.
På jula var dom hyvlarna slut när jag var där. När jag kom hem o förstod att hyven jag köpte istället inte fungerade tittade jag på deras hemsida om hyveln kunde finnas i nå`n annan av deras butiker. Den fanns inte i någon av deras butiker. Jag mejlade jula o fick till svar att dom inte fanns på centrallagret. Hmmm, tydligen har dom aldrig haft hyveln ifråga men har den ändå på sin hemsida. Skumt tycker jag.
#5: Det var märkligt att hyvelstålet inte kommer förbi skåran i sulan sedan du vände på det. Kanske det är ett "måndagsexemplar" du råkat få tag i.
Och jag håller med dig om det "skumma" i att Jula haft hyveln med på sin hemsida men inte på lager.
Bara o åka in o fråga nånn på Jula hur det är tänk…Får inte dom ordning på den är det bara att få pengarna tebaks,tycker jag…Verkar svårt o få en ny då dom inte verkar ha den