Academy M1A1 Abrams 1/35
Hej!
Har alltid gillat modeller och byggsatser. Köpte i alla fall en Abrams från Academy.
Har legat sjuk så blivit en del pill;
http://postimage.org/gallery/b7ajko2o/
Jag anser inte modellen som riktigt färdig, finns mycket att göra bättre
Jag är nybörjare inom modellbyggnad (bildbevis finns) och har ej tillgång till proffesionella verktyg, det ni ser är målat med pensel eller tandpetare.
Saker som presenning där bak är improviserad.
Kommentera gärna med kritik och ideér :)
"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."
Fick till en ganska snygg finish på de många ventilationsgaller över motorn där bak.
Som ni set gjorde jag en väldigt amatörmässig lösning när jag limmade på vajern som hänger på tornet. Har inte ens målat över limmet ännu, sorry.
Sista bilden nu bara, mer från sidan. Min "stil" har alltid varit att göra modellerna lite slitna genom att pensla lite ojämt och måla över mer fler lager i olika nyanser.
Känns som det lättaste sättet att få en mer verklighetstrogen modell.
Får jag roliga responser kanske jag hoppar på fler projekt!
Riktigt snyggt bygge.
Fin vädring, precis lagom mycke.
Inte kul att vara sjuk inte.
Är själv i samma sits
Åh tack ska du ha, är nybörjare på hela den här forumgrejen också, ser att jag formulerat mig lite konstigt här och där…
Jag njuter verkligen av att bygga modeller så funderar på att göra det mer på min friska tid :)
Fin :) Jag gillar att du belamrat den med mycket "stowage". Det ger karaktär åt modellen.
Tack, funderar på att belamra den lite mer med mindge småsaker för att fylla ut korgarna. Lite svårt att improvisera bara =)
Snyggt bygge!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Man tackar!

Det ser bra ut! Jag köpte mej en Shanghai Dragon Abrams i måndags men vi får se när jag kommer i gång…