Gissa vad #11

För de som inte är bevandrade i denna avsomnade tillverkare säger jag bara Waynes World men lite flammor längre fram på bilen i fråga. Den häftigaste bilen de gjorde hette AMX och var en liten tvåsitsig bil som Mark Donohue satte otaliga rekord med när det begav sig. Den är nyligen omskriven i en av våra teknik/motortidningar.
Sen får någon annan gissa/berätta vad just det här är, jag vet.
Vi tittade faktiskt på en sådan "bubbla" någon gång på sjuttiotalet men det stannade vid en titt. Farsgubben provkörde en Citroën DS vid samma tillfälle men det blev inget med det heller 
Niclas

Ja, den bakändan känner man igen! En av de, enligt mig, fulare bilarna som kommit från denne tillverkare. Jag var faktiskt och tittade på bilar strax innan jag fick körkort, och då fanns det en sådan här inne i hallen. Men numera nästan kultförklarad, och ombyggd både till fyrhjulsvariant och pickis och dragracer.

#3 Håller med! På 70-talet hade jag en lärare som hade en röd och den var nog ibland de "fulaste" man sett. Det är väl det som gör den till en riktig "kultbil…
Stefan - Modellbyggare

Nog ser den bättre ut som pick-up

Undrar hur det kan ha varit att ha den som polisbil …

En Pacer-länk

#5 Att få köra Pacern som tjänste bil måste nog vara förnedrande! Tänk vilka leende alla kollegor skulle ha när man mötte dem!

Stefan - Modellbyggare

#6: Måste nog vara bättre att vara fotpatrullerande polis och skriva parkeringsböter!
Tänk på de highway-poliser som får susa fram med Camaro, Corvette och liknande!

Visste ni att högra dörren var längre än den vänstra för att underlätta insteget till baksätet?
Skulle nästan kunna tro att det var en fransman som ritat den bilen också.
Niclas

Hehe…Jag har en kompis som ägde en pacer ett tag. Han var jättestolt över den och en dag åkte han till sin dotters skola för att hedrande hämta henne i "pärlan". När hon kom ut på parkeringen så blev hon illröd i ansiktet och sprang iväg åt motsatta hållet!!!
När han väl fick tag på henne så förklarade hon att hon skämdes så hemskt för sin pappas bil och totalvägrade att åka med hem!! Hon tog bussen och kompisen fick nesligt åka hem själv!
.