Problem med badger renegade
Hallå
Jag är helt ny på airbrush och har köpt mig en badger renegade spirit och har lite problem. När jag sätter dit R-042 då kommer ingen färg ut från sprutan bara bubblar i min kopp, men när den andra är på den med armar R-058 så är det inga problem.
Är det någon som vet vad felet är? något jag har glömt göra eller något jag måste ta bort för att det ska fungera??
mvh

Låter som om det är täppt med färgavlagringar i munstycket och/eller så är det otätt i gängorna. Rengör munstycket ordentligt och se till att gängningen är tät, om packning är hel, prova med lite bivax på gängorna.
Stefan - Modellbyggare
Eftersom det funkar när du har R-058 monterat, så är felet med största sannolikhet att du inte dragit åt R-042 tillräckligt.
Använd inga verktyg, det ska vara "finger tight". Se även till att R-001 sitter som den ska. Alla "läckage" gör att luften tar genvägar dvs det "bubblar i koppen". Vill man täta gängorna, så brukar jag använda lite gängtejp (ett tips som gäller alla AB´s i princip).
tack för svar jag ska prova med lite gängtejp.
#4 Bara ett förtydligande - det är inte nödvändigt med gängtejp, det är mer ett sätt att få precis all luft att gå "rätt" väg. Om du drar alla delar "finger tight" så ska det räcka, får du trots det samma problem så skulle jag kontakta Badger. (under förutsättning att allt är helt & rent från färg).
jag har provat gängtejp nu men det blev inte bättre.. samma sak kommer bara luft ut ingen färg bara bubbler :(
jag får försöka få tag i badger och fråga men tack för hjälpen iallafall..