Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfotogalleri
Läst 968 ggr
Svake
0

Mina Starfighters.

Om någon vill se mina byggda Starfighters så kan ni se dom på min personliga sida här, det är blandat 144, 72 och 32 skala.

Sven-Åke

Proosen
0

Ha! Vilken samling Skrattande

Shyssta motorer och ännu ballare flygmaskinger. Snygga byggen står det hemma i din hylla det är klart.

Har alltid varit svag för 104:an och efter många år såg jag till att det landade en från Hasegawa för några veckor sedan. Svårt att fatta att den flög redan 1954, den är ju nästan sceince fiction idag. Undrar hur man såg på den då, för 53 år sedan?

Om man jämför med hur bilarna såg ut samma år blir det ännu otroligare, vilken maskin! Förvånad

Niclas

Hompe
0

Mycket fina modeller hade du där väldigt många starfighters, Det var svårt att hålla ögonen borta från motorerna dock mycket fina byggen får jag allt säga.

ElLobo
0

Många fina byggen där!!! Läckra plan allihop, men jag kan inte låta bli att tycka lite extra om den kanadensiska maskinen. De fastnade nog speciellt när man läste Dan Cooper i serietidningen Pilot på 70-talet.

StefanW
0

Oj! Vilken samling. Vackra byggen på ett tjusigt flygplan.

Stefan - Modellbyggare

leo-
0

synd att motorerna var modeller

en sån v8 i fullstorlek får vilket vardagsrum som helst att skina upp. Synd att dom är så tunga bara Skrattande

(förstår fortfarande inte min fd när hon sa det är bara en motor och ryckte på axlarna. jag kallar dom konstverk)

är inte riktigt min typ av plan men det var fina modeller ( ska vara propeller)

Svake
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla fina ord om  mina modeller, jo Starfightern har länge varit  min favorit nummer ett, hur det kommer sig vet jag ej, har nog bara vuxit fast sakta men säkert. Den togs fram som ett motmedel mot ryska bombare, snabbt upp och slå till hårt, men med en teknik som låg före sin tid och motorer som inte hängde med så gick tiden ifrån den tills. Tyskarna och NATO fick hand om den. Kanadensarna utvecklade den och Europa tog hand om den och fick ett bra skydd mot ryssen. Den var älskad av piloterna och missförstådd av pressen, en Ferrari i luften som gjorde sitt jobb, "med så små vingar kan man väll inte göra någon nytta?" Många länder hade den, därför finns det en massa olika målningschema att klä den i, jubileums och avslutnings målningar klär den så det är bara att sätta igång, man blir aldrig klar. Den finns i så stora skalor som 1:18, har en på väggen ovanför mitt huvud där jag sover, grannare syn att vakna till får man leta efter.

Sven-Åke

ElLobo
0

#6: Hoppas den är väl förankrad i väggen, så den inte störtar ner på dig! Men det måste vara en läcker syn! Glad

StefanW
0

#6 har en på väggen ovanför mitt huvud där jag sover, grannare syn att vakna till får man leta efter.

Det skulle inte jag våga säga till gumman hemma! Skrattande

P.s. har ett antal flygplan i 1/25 som skulle pryda taket, om jag fick välja! Din 104:a i 1/18 är jag riktigt "avis" på.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

mycket fina!Fot i munnnen men blir det inte lite tråkigt i längden med så många? eller bygger du alla i olika versioner?

måste skaffa en sån där!

//pebben

ElLobo
0

Va!? Tråkigt!? Med Starfightern?! Är du pansarbyggare eller?! Flört

Svake
0

Det blir aldrig tråkigt men man dras till annat oxå som sinkar produktionen. Jo att det är det vackraste att vakna upp till beror på  att gumman redan har gått upp när jag vaknar Skrattande

Jag bygger mest 72 skala, men filar på  en 32, en ricktig långkörare. Det ska bli några Japanska i 144 snart.

Sven-Åke