Semesterbygge 2012!
Jag har bestämt mej för under att semestern bygga klart en del av de nästanfärdiga byggen som finns på mitt byggbord. Först ut i kön är AFV Clubs Churchill där jag för första gången provat på att göra ett slitet vinterkamouflage och jag har även för första gången på allvar använt pigment. Jag är inte helt hundra nöjd med resultatet men jag tror inte jag kommer längre med den i det här läget.

Nu kommer vi till twisten i tråden! Vad vill ni se härnäst? Det får bli ni som röstar på vad som skall byggas klart som avgör. Alternativen är som följer:
1. Tamiyas 1:35 Matilda i ökenmålning.
2. Trumpeter 1:35 T-62 i standard sovjetisk grönt.
3. Trumpeter 1:35 KV-2.
4. ICM 1:35 Bergepanther.
5. Skif 1:35 Pbv 401.
6. Academy 1:35 Merkava III prototyp. (Lite onödigt att rösta på då den nog blir klar vilken dag som helst ändå…)
Kom igen nu och rösta!
Jag röstar på nummer 4/Bergepanther, intresserad av diverse underhållsfordon som jag är
! Lycka till så mycket med bygget, oavsett vilken av dina modeller som får flest röster!
Trumpeters T-62:a, dock i något arabiskt utförande (beroende på vagnens byggår).
/Stefan
Hej!
Jag tycker att du har fått till din Churchill bra. Hur var fjädringen? Jag har funderat en av av AFV clubs Churchill men tycker att fjädringen avskräcker.
Jag tycker att du skall bygga Matildan för det är riktigt kul bygge.
Roger
Snyggt bygge! Kul med en Churchill i vinterskrud!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jag lägger min röst på: #5. Skif 1:35 Pbv 401.
Stefan - Modellbyggare

#6: Fjädrar och bandaggregat är inget att oroa sej för, det trillade ihop utan större problem. Det är dock väldigt mycket delar innan man är där…

Jag håller med Stefan, jag röstar på #5.
Snyggevagn!
Eftersom Close Combat III kom på tal i en annan tråd röstar jag på KV-2:an. Jag brukar alltid ha en sån i min arsenal när jag spelar som ryssarna.

Cammot på Matildan blev ju kanonsnyggt på byggmötet, så jag röstar på den.
Bjarne
Snyggt bygge!
Med tanke på hur mysig och varm sommaren är passar det bra med ryskt vintercamo. 
Håller med Hayabusa
T-62!
Syrien och Bekaa valley skulle passa fint.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus