Byggmöten i Lindesberg
Byggmöten i Lindesberg
Söndagar ojämna veckor är det byggmöten hos SHRA Lindesberg i deras klubblokal på Curlinggatan 1, mellan kl 13 och ca 16.
Alla i och runt Lindesberg är välkomna! Och missa inte Minimönstringen lördagen den 19 maj!
Mer info:
Jörgen Arkanius
0581-503 66, 073-596 60 65
jorgenarkanius@telia.com

Det var ingen dum mötes tid! Vardag kvällar brukar man vara upptagen med mycket annant. Det kan vara något att fundera på här omkring, för till Lindesberg så är det ca 18 mil enkel resa. (synd)
Stefan - Modellbyggare

#2: Ja, det blir lite långt för er skaraborgare och andra sörlänningar.
Tyvärr så är det ganska få IPMS-medlemmar som bor i Örebro län. Det finns vissa (andra) byggare som man har ramlat över på olika modellforum, men det tar ju emot även för dem häromkring att åka mer än kanske 10 mil eller dryga timmen enkel resa för en träff. Däremot är de mycket livaktiga i Linde. Det är ofta fullt runt borden och det byggs inte bara bilar (även om det kanske naturligtvis är det vanligaste), utan även flyg, pansar, ja t o m ubåtar. Och de är duktiga också, och har plockat hem priser både i Sverige och utomlands.

#2 Hur loggar man in på deras sida? Finns någon sida där inne som berättar om några byggträffar?
Stefan - Modellbyggare

#3: Jag tror att det bara är medlemmar som kan logga in, resten av sidotexten är så att säga för allmänheten.
Innan de gjorde om sidan stod det inget särskilt om byggträffarna, mer än att de fanns (om jag nu kommer ihåg rätt). Men däremot är (var) det inget krav på att man måste vara medlem i SHRA för att vara med på byggträffarna. Förra våren (hmm, inte var det väl så länge sedan jag var där senast?!) var byggträffarna så populära (och för att göra det möjligt för de som inte kunde komma på söndagarna) att det var byggmöten även en onsdag i månaden. Åldern är blandad, från de yngre byggarna upp till oss äldre med lite grått i skägget.

Det hade varit skoj att få se och berättat hur det brukar vara på en träff, är övertygad om att det skulle locka fler till andra träffar med. För annars kan ju någon få för sig att det är ett "slutet orderns sällskap" utan precis tvärt om! Kommer att berätta här sedan om vårat möte här i Skaraborg här inne. Letar just nu efter datum, men inom en månad så skall första träffen vara!
Stefan - Modellbyggare

#5: Jag har en artikel från Bergslagsposten, när de gjorde ett besök på klubben. Jag skickar över det via e-post eftersom jag inte vill lägga ut det här p g a upphovrätten. (Jag har varit med om sådant trassel förr, på en annan arbetsplats)
Edit: e-post skickad!

Ok! Tackar!
Stefan - Modellbyggare

Nästa byggträff är nu på söndag, den 29 april.
Ta med er något och kom dit och bygg!

Det kommer ettt litet referat från Linde i nästa vecka också. 

Nu börjar sommaren närma sig och det är snart dags för ett litet upphåll av byggmötena. Den sista söndagsträffen innan uppehållet genomfördes i söndags av fyra tappra byggare som slet i det varma vädret. Med hjälp av kaffe lyckades vi i alla fall få kraft till att åstadkomma lite resultat på våra byggen. Hjul till stridsvagnar målades, länkar sattes ihop, en bil målades, ett diorama skapades och flygplan byggdes. Lika trevligt som vanligt, alltså! För att ge möjlighet till en sista byggkväll innan sommaren, och kanske inför Grefvens i Motala, så kommer det att finnas möjlighet att bygga även nu på onsdag kväll. Intresserade är mycket välkomna!