Jag har tröttnat...
på min Aztek. På eftermiddagen i dag har jag hållt på med en längre målningssession och det var väl länge sen jag svurit så mycket. Det kom inte tillräckligt med luft genom sprutan och jag började misstänka att något var galet med munstycket. Jag plockar isär det men hittar inget fel förutom att den kassa sprutbilden fortfarande är kvar. I det här läget byter jag till ett annat, helt nytt munstycke varvid jag har ordentligt med luft igen. Då kommer krampen. Det nya har sned sprutbild…
Jag fick måla om HMS Astute som jag lagt rätt mycket timmar på och i det läget bestämde jag mej, det får bli en ny spruta. Evolution verkar vara ett vettigt alternativ så en sån får det bli.

ajaj….inte kul! Har själv evo och är mycket nöjd. Jag valde att köpa en från en känd handlare i närheten som har reservdelar hemma.
P.s. blir det fästingsbesök?
Stefan - Modellbyggare

Lustigt nog har jag vad jag tror är samma lokala handlare i tankarna. Jag har till och med slängt iväg ett mail till honom om detta. Fästningen står fast, traditioner är till för att hållas. Nästa år är det femårsjubileum för träffen och då tänkte jag köra på hemmaplan med Brigadmuséet i Karlstad och eventuellt något litet efterkör hemma.
Evon lirrar i en helt annan division än Aztek-junket, bra köp. Annars Iawata ännu ett snäpp upp men inte lika bekväm som evon. Själv kör jag akryl i Iawata´n och de starkare grejerna i Evon.
Kör själv med en Evo 2 in 1 och jag är så otroligt nöjd. Fungerar i alla lägen och mycket enkel att rengöra.
PS. Med de nya teflonpackningarna behöver man inte vara rädd för starka lösningsmedel heller om man vill göra ordentliga rengöringar. DS.
Om jag skulle köpa en Evo idag, så skulle jag satsa på deras CRplus. Dyrare, men i det långa loppet troligen värt merpriset.
/Stefan

Jag kör med Iwata HP-CH och Infinity, är helnöjd med bägge. Infinityn är dock strået vassare i mitt tycke. Den köpte jag likt Stefan av en oss välbekant handlare i Mariestad.
Jag kör med Evolution silverline och den fungerar bra.Även jag har handlat från Mariestad. Bra med reservdelar tillgängliga och har tar sig tid att ge tips.
Roger

Det känns lite i den här tråden som att Chrille ligger på plus här…