Snyggt!
Får man fråga om du kommer att vädra den?
Snyggt bygge.
Svensk avskräckning model 1939.
Roger

Riktigt snyggt bygge! Och vilket fint målningsarbete! 
Tack
.
Svar till #8 Nej den får vara en nylevererad maskin. Jag har bara använt Tamiyas Panel line accent color på ovansidan.

Snyggt bygge och snygga bilder!
#11: Tamiya Panel line accent color… att det finns så mycket "modellbyggetillbehör" man inte vet om
… är det den du har använt till strecket på ovansidan av flygplanskroppen? Det strecket ser ju förresten ut att vara väldigt smalt. Hur gjorde du för att få det rakt, och med så jämna kanter?
11# Det är inga sträck det är nedsänkta panellinjer. "Tamiya Panel line accent color" är en ganska ny produkt från Tamiya och fungerar som en wash, köpte den förra veckan på Wentzels Hobby. Den finns i svart, grått och brunt. Jag ristade först in nya panellinjer och sedan duttade jag i Tamiyas panelwash. Den flyter ut otroligt bra i alla nedsänkta panellinjer. Den torkar också snabbt så det gäller att ta bort överflödig wash direkt! Obs den ska bara användas på akryllfärg.
Personligen tycker jag att en vanlig wash av luktfri förtunning och oljefärg fungerar mycket bättre, den är mer förlåtande och är lättare att ta bort om det blir fel.
Snyggt! Är det här det största bomplan som svenska flygvapnet haft?
Riktigt snyggt och jag gillar också när flygplanen är lätt vädrade.
Till sist kom vindskyddet för akterskytten på plats också. 
Fram för fler flygplan i märkning m/35.
Några små undringar…
På vänstervingen, bruna fältet till höger om kronmärket.
Som du säger verkar den vara väldigt snabbtorkande.
Bet washen fast direkt innan du hann torka väck resterna?
Undrar om inte propellrarna var metallblanka med logga på de första med BMW Hornet-motorer också? 
#15 Japp, det är det största bombflygplanet.
Några cm tillgodo mot torpedflygplanet T 2 - Heinkel He 115
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#16 Där blev jag orolig
för ett ögonblick, men det är bara blixten som pumpar upp kontrasten det syns knappt inte i verkligheten, puh! Se bilden.
I B3-boken finns en bild med de tre första planen uppställda och 131 verkar ha blanka propellrar medans de två andra har mörka propellrar, vilken färg är omöjligt att säga utifrån bilden.
Nu ska jag bara försöka komma ihåg var jag lagt mitt lager med överblivna delar så jag kan få till en antenn.
Kan bara hålla med alla, riktigt snyggt bygge. Och vilket läckert foto…
mvh / Janne
Mvh / Janne
Otroligt snyggt bygge.
Denna maskinen är maffig, bruka stå länge och beundra den när jag är på FVM i Linköping
Jag hittade en rulle tunn fiskelina när jag städade och passade på att rigga B3an. Jag borrade små hål i kroppen och använde en glödgad nål för att göra hålen i fenorna. Jag förankrade först tråden i fenorna med Gator Glue och sedan drog jag tråden genom hålen i kroppen och pluggade hålet med en bit plasttråd. Fiskelinan målades med Vallejo air gun metal.
Apropå antennvajerns infästning i fenorna så har jag sett lite olika alternativ, både uppe och i mitten på fenan, jag har inte listat ut hur det såg ut på just detta plan eller om den överhuvudtaget hade dessa vajrar.

Riktigt vackert bygge!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Mycket snyggt!
Alla tummar upp. Snyggt plan i snygg målning

Riktigt snyggt!
En stor eloge från mig också.
Härligt bygge. Kul att se 86:an i en tidig "dräkt" också…
Snyggt ! ! !
/Janne
Mvh / Janne