PEBBEN I KATTLÅDAN
mnja riktigt så illa är det inte men jag tänkte prova hur finkornig(ny) kattsand gör sej som grus i 1/35 tänkte först bara prova men saker i modell världen har ju en förmåga att växa sej större och större! nån som känner igen fenomenet? ja så nu blir det till ett litet diorama försök så får vi se hur det blir?….
//pebben

Tid och plats?
Stefan - Modellbyggare
nja tänkte vara lite hemlig denna gång så jag säger så här vi får se vem som lurar ut det först! ledtråd 1 wwII
e jag elak?
ok ledtråd 2 dom behöver ingen vinter mössa!
//pebben

#2 Jag får väl börja med El Alamain 1942..
Stefan - Modellbyggare
mitt i prick! fast själv var jag inne på tobruk men är lite osäker på när 25pdr kom till öken? + att jag kom ihåg ett figur set som jag har liggandes med en snubbe i basker med en te kopp i näven (klart överskattad om man frågar mej) men i denna miljö passar han ju bra! det är ju faktiskt bara fantasin som sätter gränser…
//pebben

Vad vann jag? 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
en påse kattsand?
//pebben

#6 Det kan alltid komma till användning! "Våra" katter är utekatter så jag får nog ha det ifred!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#8 Den blicken säger allt!
"Nu har jag rivit runt i soffan och har nu spanat in husses diorama…"
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Det här blir intressant o följa,hur gjorde du grunden,ser häftigt ut redan nu.

Jag hoppas det var oanvänd kattsand……
#10 jag har limat ihop några trä stickor och sedan spacklat upp sand dynen åtminstonde ska det se så ut.
#11 ja en så länge ialla fall 

#12: Eventuell lukt går ju att åtgätda med Litter fresh, men det kan ju finnas risk för klumpbildning … 

Skulle det behövas mer finkorning sand, så finns det ju påsar med fågelsand i de flesta (större) matbutiker. Har man en butik med djurtillbehör i närheten finns det dessutom ännu fler sorter/grovlekar att välja emellan. Har själv använt grov fågelsand tillsammans med utspätt trälim för att "klä" ett ställ till min CAC Wombat, som ska visas flygande.

Men pebben! Skall du bygga engelskt? Misstänker det när du skriver något om basker och tekopp!…
Diot ser riktigt kul ut! Skall du placera någon sorts kanoner i fickorna eller är det fordonsplatser?? Berätta mera!
jorå nu blir det engelskt! jo det ska bli ett par 25 pundare på diot tänkte jag! men får se hur mycket som får plats. vill ju gärna ha med ammo vagnarna ochså! oxå lite fotfolk ständig bristvara tycker att dragon kunnde släppa ett par ökenråtter nu får man peta ibland några gammla tamiyor inget fel på dom när dom var nya fast då gick jag i lågstadiet! så ett par nya vore på tiden!
//pebben

Väldigt snyggt blir det se till så katten inte tar misste o utgör sina behov i öknen bara
jag vet hur det kan va

#17 Du har kommit en bit! Var har du hittat för figurer?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#18 hehe kisse har inte visat något intresse än…
#19 vet inte vad det blir än! rotat lite i lådan men utbutet är lite begränsat så vi får se när kanonerna är på plats!
//pebben

#20 Då får väl jag göra ett diorama från "andra sidan" så vi kan ställa dem bredvid varandra!

Stefan - Modellbyggare
#20 ingen dum ide igäntligen stefan!
//pebben

#23 Nu är det frågan om hur man skall ställa upp motståndar sidan…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
hehe ja där har du att bita i stefan! nja vet ju inte precis om det blir så här? men på ett ungefär i alla fall det kan ju komma nya ideer förstås!
//pebben

#25 Får nog ta en sväng till Liden i Mariestad och se vad som kommit in, skall försöka åka dit i morgon om det är öppet. Det har kommit en del nya Master box bl.a.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
jag var inne den 19/5 då fanns det massa goa master box vill ha allihop som vanligt!
//pebben