Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 999 ggr
petzon
0

Meccanoinspektion

Det är verkligen tur att man bor i villa när man bygger så mycket modellbåtar som jag gör. Tydligen kan grannarna ha synpunkter på modellbyggarhobbyn när man bor i lägenhet.

http://www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx?articleid=6048273#fank6048300

Jag bor för övrigt i samma område som meccanofarbrorn.

muggebigge
0

Då skulle dom sett vad en dåre gjort i våran gammla lägenhet….Han som bodde där före oss renoverade en gammal raketmoppe…Lovar att dom skulle haft ett o annat att anmärka på därSkrattande…..Till råga på allt fick han för sej o lacka oxå……Tur han gjorde det på balkongen iaf,,,,men snyggt vart det inte där ute senGråter

JaguarMkVII
0

Det är för mej ett mysterium att någon kan med att anmäla vad som i mina ögon framstår som en drömgranne. Under alla år i lägenhet har jag bland annat kommit i kontakt med följande exempel på mindre bra grannar:

-En grossist i stulna bilar. När han gick upmarket i verksamheten blev polisen intresserad och det slutade med en längre volta på kåken.

-En snubbe som gick runt och anmärkte på att grannarna inte höll samma klass på sina uteplatser som han själv. Det höll på att sluta med handgemäng…

-En hembrännare som drack vartefter spriten kom ur apparaten. Efter ett tag blev han knall och kärringen låste honom ute på balkongen där han stod och vrålade över nejden…

-En nittonårig skinhead som arrangerade kalas varje fredag-lördag där det spelades vit makt "musik" och söps kopiöst. När de blev riktigt i gasen frampå småtimmarna brukade de gå ut på balkongen och skandera "Sieg Heil" en stund för att avreagera sej.

-En äldre dam som led av förföljelsemani och som skickade brev till mej där hon anklagade mej för stöld.

-Ett par där frun alltid fick övertaget i grälen varpå mannen började slå sönder bohaget i frustration. Polisen var där emellanåt.