120520: Västerås Flygdag
Ska lägga in lite videolänkar sen när jag tankat upp till Youtube, är ju inte reptilsnabbt mitt internet!
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
Fina bilder! Lite bättre väder än vad vi hade i Kalmar förra helgen.
De två varförnått är: 
#5 Pilatus PC-12/47E, VIP- och sambandskärra
#12 Republic Sea Bee
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Kanonväder! Brände mig lite i solen, visste att någon skulle veta namnen på "vaförnått"
! Sea Bee måste jag hitta i modell (ny favorit).
Moderator kanske kan ändra trådnamnet till singular "Flygdagen" och ett datum efter? Fort men fel… 

Spökis flög Sea Bee innan han blev med helikopter så man skulle kunna göra en svensk kärra med überberömd pilot! Ett så himla häftig flygplan!
Niclas

Tack för de fina bilderna! Kunde inte själv deltaga, trots att jag bor i Västerås! 
Men på det här viset fick jag ju uppleva lite av dagen ändå!
#12: En sådan klassiker såg jag när jag var och hälsade på syrran och hennes man på en ö i Stockholms skärgård för kanske tio år sedan. Ärligt talat tycker jag inte Seabee är vacker
men det var ändå en stark upplevelse att se en sådan klassiker i verkliga livet.
#17 Kan hålla med om att det finns snyggare plan men det här tilltala mig i form av idé, storlek kromet och vilken frihet man skulle få med räckvidd 80mil och 70000+ landningsplatser "i" vårt avlånga land.
Men jag får nöja mig med modellen
som nu är beställd.
Filmer på väg förhoppningsvis innan alla vi gått i pension "aka smalband" 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#23 : Lansen? =D
Vänlig hälsning, Martin

#19: Jag har delat upp filmklippen med en film i vardera inlägg.
#24 6 minuter sen var det löst, otroligt för en annan som inte är invigd flygexpert…. 
#30 Va bra, tack vargen! du vet jag och datorer