Sommaren på väg
Har inte varit så aktiv på detta forum den sista tiden men det otroligt vackra vårvädret har framkallat andra projekt än modellbyggande. Gården ska få ett nytt staket, veden ska klyvas och in, en grind ska byggas m.m.
Vet inte hur ni har det men det är inte det att bygglusten har försvunnit, långt ifrån. Skulle mer än gärna sitta och bygga men samvetet börjar gnaga i bakhuvudet då solen skiner på kvällarna och fåglarna kvittrar.
Har dock två projekt som ska slutföras under denna månad. Fjantomens Gotha P60 är klar för primer och ska snart målas. Sedan har jag en finsk MiG-21BIS i 1/48 (Eduard) som jag håller på med. Den presenterar jag då den är klar då jag har varit lite för lat för en byggtråd 
Ha det så gott där ute i solskenet fellow modelers!

And have a nice time you too! Jo, det är gött att vara ute i solen nu. 
Alltid trevligt med fint väder. Vi hade ett par dar, men nu är det 5-7 grader och blåsigt.
Får väl hoppas att du får nåt byggt trots andra sysslor som kallar.
Utöver gräsklippning och häck dito när det blir så dags, så har jag inga såna förpliktelser, så är det inte allför varmt lär jag nog sitta och bygga! 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#2. Ja du Håkan, alla gånger jag har varit i Halmstad har det varit blåsigt och regnigt! Men kanske för att jag jämt varit där på vintern..
Är det riktigt fint väder så sitter jag inte inne och bygger. Å andra sida, hur många dagar med riktigt fint sommarväder har vi i Sverige? "Det mesta regnar bort", heter det ju och det får man nog, tyvärr, säga att det stämmer. Jag tycker att hela April månad, med några få undantag, var skitkall. 2-3 fina dagar i förra veckan, men efter det så har det knappast varit någon sommarvärme att tala om. Brrr…
En stor fördel med att bygga under sommarmånaderna är att ljuset är så enormt mkt bättre.
/Stefan - som trots allt hoppas på en riktigt varm & skön sommar 
Tja, du får väl komma hit och leverera gräsklippare under sommaren istället! 
Dessutom finns det ju uteserveringar och fler lättklädda tjejer att titta på då! 
#4 Bra dagsljus är ju inte fel när man ska bygga.
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Håller med om att dagsljuset är bästa ljuset, målar nästan alltid i dagsljus.

Håller med om, att det dyker upp mer och mer utesaker att göra nu, speciellt när man har hus och stuga att ta hand om och dona med. Fast i mitt eget fall så har faktiskt byggsuget precis infunnit sig igen, så jag tror nog det blir några kvällar/nätter vid byggbordet i alla fall 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Ja nu är det fullt upp med hus, ved, djuren och uthusen som ska får lite nya vindskivor och färg
Men visst suger det i byggtarmen, nästan jämt 
Nackdelen för mig och modellbyggandet den här årstiden är att jobbet suger musten ur en…Orkar nätt och jämt slösurfa på modellbyggeiFokus innan jag slocknar…
Men man får glädja sig åt alla andras fina, inspirerande byggen å ladda inför hösten