Varför har du ditt nick?
När jag läste tråden "Hur gamla är ni" så tänkte jag att det kunde vara roligt att veta varför medlemmarna har valt just det nick de har. Jag börjar:
Mitt namn är Emo.
Jag är ensam i Sverige om att ha det namnet som tilltalsnamn. Det kommer från släkten i USA, där det även används av fler, men då med "rätt" stavning Amo.
Min mor hade bara hört namnet och inte sett det i skrift, men det blev väl bra för så fick det rätt uttal här 
Bindestrecket finns efter mitt namn eftersom iFokus krävde minst 4 tecken när jag registrerade mig.
För att inte bli förväxlad (vilket har hänt) nu när iFokus ändrat reglerna lade jag till mitt företags namn i min signatur.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag heter Peterson i efternamn och när jag gjorde lumpen drogs nanmnet ihop till Petzon av mina lumparkompisar, det har hängt i sedan dess. När jag på mitt försa jobb delade kontorsrum med en annan kille blev det naturligtvis Petzon och Findus.
Det var faktiskt IT-ansvarige kollegan på jobbet som gav upphov till mitt nickname. När han fixade mitt webmailkonto så hade han gett mig användarnamnet "poncar", som helt enkelt är en sammanslagning av förnamnet Pontus och efternamnet Carlweitz. Jag tyckte det var ett helt ok "username" -lätt att komma ihåg och så kan man ju med lite god vilja associera det med "pony-cars" kanske? Amerikansk bilindustris benämning på de "sportiga" och ruggigt motorstinna bilmodeller som lanserades på 60- o tidigt 70-tal för att i första hand attrahera en yngre köparkrets, t.ex Ford Mustang. (Inte för att jag ser nån likhet mellan mig och nämnda bilar…)
Ledsnade på att skriva Bjorn istället för Björn när man skulle registrera sig på utländska forum. ÅÄÖ är inte så populärt. När jag spelade ett maffiaspel online fick det bli Björn på italienska: Orso. Det har fått hänga med sedan dess.
Tog mitt mest för att en snöat in på träbåtsbygge
Förkortning på både för och efternamn i ett, kort och gott 
mvh /Jan Gaude
Mvh / Janne

När jag var yngre spelade man dataspelet Elite, man var rymdpilot och då skulle man ha ett namn, tyckte Starhawk passade bra och det har hängt med sedan dess
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Heter Proos i efternamn, ett knecktnamn, som senare blev taget istället för Andersson. Kallas Proosen så det fick bli så.
Niclas
Cameo för att jag är filmvän och 47 för att jag gillar Star Trek.
Why is it that dinosaurs always die running?
Mitt användarnamn torde tala för sig själv 

Namnet på en gammal rollspels-karaktär. Har föjlt med lite här och var.

Stor och tjock person som heter Magnus (latin för den store). ;)
Mitt namn kommer från jobbet då jag är både stor go och lat… :) Sen tyckte en gamalt X till mig att det var som att ligga i farsan baloos famn :) Sen kallar även dottern mig Baloo och där av har det hängt med nu ett tag…
http://www.wix.com/mstromgrenm/baloo
Jag skulle registrera en användare på nåt forum nån gång för länge sen, mitt namn Thomas som jag försökte hitta varianter av var upptagna, så jag funderade en stund och tittade på vår dåvarande
katt av rasen Helig Birma (RIP) . Självklart skulle jag ta kattens namn som var Maysula Scandic Princess, dom 2 sista namnen funkade inte som ni kanske förstår. Nu heter jag maysula på dom flesta forum.
Thomas
Charlie kommer sig av att morsan kallade mig Charlie då jag var grabb och 82 efter födelseåret.
RMSLiners pga oceanångare som är min största passion.
RMS = Royal Mail Ship
Liners = taget från ocean*liners*
Tunnan…Tja rund och go.
Sedan är nog tunnan mitt favoritplan.

Jag har sen fyraårsåldern varit stor fantast av Jaguarbilar. I garaget står just en MkVII så det föll sej naturligt. Har två nick som jag använder på olika forum. På alla forum där det går att identifiera mej är det JaguarMkVII som gäller och på de andra är det ett annat…

Kallades redan Ölman gissa varför… men de gick inget vidare tyckte vår Löjtnant då vi hade så mycket utländska kontakter så funkade inte det
så det fick bli berfrund på den tiden var det med tyskt ü men de funkar ju inte överallt… han tyckte även vårt gäng var värsta främlinglegionen så alla fick div namn inom en rätt snar framtid.
Tog mitt som ett slags anticoolt namn, hade förbrukat så mycket "häftiga" namn på andra siter, så tänkte att jag kunde lika gärna ta något "fjantigt" 
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
Mitt nick kommer från diverse onlinespel. Då ChaosWarrior efter figuren i min Avatar var upptaget på en del ställen, var jag tvungen att hitta på ett nytt, så det fick bli Azgaron. Det fick sedan följa med till modellbyggarforumen, men numera så loggar jag in med mitt riktiga namn.
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!