Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fartyg-båtar
Läst 2228 ggr
Dioramabyggare
0

Svensk bok om pansarskepp

När jag var till stadens bibliotek idag hittade jag denna magnifika bok, skriven av Per Insulander och Curt S. Ohlson. Drygt 300 sidor med en massa text, mängder av fina bilder, ritningar och tabeller över olika fartygs kanoner.

Redan efter bara lite bläddrande i den fina boken fick jag lite grann inspiration att köpa en modell av något svenskt pansarskepp. Men sådana är säkert inte lätta att hitta… tillverkarna tycks ju (mest) satsa på engelska, tyska, amerikanska och några japanska förebilder… och någon enstaka fransk. De mest kända fartygen…

http://books.google.se/books/about/Pansarskepp.html?id=ItyRNwAACAAJ&redir_esc=y

MarkusN
0

Det är en trevlig bok!

Kan tipsa om att det finns flera i samma serie. Jagare, Minsvepare och Attack till sjöss (ytattacken i form torpedbåtar och robotbåtar).

Dioramabyggare
0

#1: Tack Markus för tipset Skrattande! Då ska jag kika efter den boken när jag är i biblioteket nästa gång.

MarkusN
0

Glömde Kryssare Glad

Alla böckerna har några år på nacken. Det påverkar inte nöjet att läsa dem, men de är svåra att få tag på. Bibliotek och antikvariat är nog de bästa ställena att leta på!

Dioramabyggare
0

#3: Då har jag ännu en bok att titta efter i biblioteket Skrattande. Dessutom finns här i staden både välsorterad secondhandbutik, en "prylmarknad" och flera loppisar där de säljer böcker.