Etylacetat
Hej alla. Var i Örebro regionen kan man få tag på etylacetat? Mitt förråd börjar ta slut och nu när man vant sig med det vill man inte bygga med något annat. Eller det kanske är just det man ska vad finns för alternativ?
Tacksam för alla svar och trevlig helg
Mattias

Hej Mattias! Long time no see.
Apoteket verkar ju vara kört, men kolla med någon färghandlare om inte de har hemma eller kan ta hem åt dig. Nackdelen är väl att du då kanske är tvungen att köpa en femlitersdunk, men finns det ingen att dela med så har du etylacetat för en rätt lång tid framöver.
Ett alternativ är Tamiyas "Extra Thin" (grön kork). Ett riktigt bra lim, tycker jag.

Det finns visserligen Etylacetat-baserade lim t.ex. Model Master och Kibri, men det blir rätt dyrt jämfört med att köpa "rent", men å andra sidan lättare att få tag på. Tamiyas Extra Thin är acetonbaserat men funkar lika fint så det finns alternativ även om man fastnat för etylacetat
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Jag passerar Örebro ett par gånger idag och tar med min flaska. Slå en signal så får vi se om vi kan sammanstråla, 070-665 32 02
Bjarne
Någon som provat med Salubrin? Det ska inne hålla Etylacetat,
om jag inte kommer ihåg helt fel.
Kollade på ICA idag och noterade att 250ml kostade 45kr och 100ml kostade 28kr.

Eftersom Etylacetat står först är det huvudingridiensen men det vore ändå intressant att vet hur mycket av varje ingridiens det är, speciellt hur mycket vatten det är
Intressant att notera är att dom två första ingridienserna är just dom som Apoteket vägrar
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus