MB 170V 1:35
Försökte få till en lite annorlunda rubrik så det ska bli lättare att skilja den här tråden från Sven-Eriks.
Det här bygget har ramlat ihop så bra att jag inte hunnit ta några bilder förrän jag kom till modifieringarna (ja, det var väl ingen som trodde att jag skulle bygga rakt ur lådan trots att det här är en väldigt väldetaljerad modell). Sven-Erik tappade bort sin fördelare och det var nog lika bra då min troligen var någon surplus från Audi då den hade fem uttag för tändkablar (och en till spolen, alltså sex totalt). Nåväl min bil har fått bromsbekymmer så mecken har pallat upp den och rivit ner bromsarna i fram.

Ser bra ut Bjarne.
Ska det blir en dio det här med att den står på verkstad???

Det är tänkt att den ska stå brevid en Panther på garageplanen i Sennelage under utbildning där.
Bjarne

Kul att du har startat upp tråden! 
Jag gillar din detaljkänsla! Du har t.o.m tillverkar bromsbackar :-)
Riktigt fint bygge som ska bli kul att följa!
Bjarne, du är nog inte riktigt klok (fast det är inte jag heller), men snyggt som attan blir det ju!
Otroligt fint detaljerat!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#6 Jo, backarna var kul att limma ihop med mina falukorvar till fingrar
#7 Klok har jag aldrig hävdar att jag är
Detaljeringshysterin fortsätter. Jag var inte nöjd med tändkablarna som jag gjort av varmdragen gjutstam, samt att jag störde mig på det femte uttaget i fördelarlocket. Så det åkte bort och ersattes med blytråd. Generatorn hängde lite sladdrigt så den fick nya fästen, som synes finns det justermån kvar.

Ja då var det bara fjädrarna kvar till bromsarna så är de klara…..
Med andra ord…otroligt fint detaljarbete!
Stefan - Modellbyggare

Haha! Du är helt sjuk Bjarne!
Otroligt fint detaljarbete! Var finns din gräns på detaljering?
Härligt! 
Hej!
Kul att följa era detaljeringsarbete.
Roger
Otroligt, jag har en noob fråga och det är om backarna och huvudcylinder är scratch eller fotoets?
Surrounded? Great then we can attack in any direction!

Bjarne = scratch fotoets är för oss andra! 
Stefan - Modellbyggare
#8 Nä, trodde inte det heller, man jag antar att du förstod att det var på ett positivt vis. 
#15 Bra sammanfattning Stefan! 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ja klok eller sjuk kan ju tolkas på flera olika sätt, men här är det bara till det positiva.
Många här är väldigt detaljerade i sin byggen men Bjarne är minst ett strå vassare än någon annan här.
Det blir ju så himla bra också.
Tummarna upp Bjarne.
#15 jag bugar av ren ödmjukhet ….
Surrounded? Great then we can attack in any direction!

Tack för alla kommentarer. Som Stefan påpekade brukar det bli lite "vita fläckar" på mina projekt. T.ex. till Büssingen jag bygger i underhålls-GB:t blir det en scratchad släpvagn.
fjantomen: Vänster huvhalva kommer att vara öppen på den här!
Bjarne - som precis kommit hem efter ett tolvtimmarspass och längtar efter kudden.