MiniArt 1:35 mercedes 170 V
Jaha, det går ju inte att vila på hanen i evighet, så här börjas det nya bygget! 
Jag har plockat fram en byggsats jag köpte för ett tag sedan. Det är MiniArt´s fina modell av Mercedes 170 V. Jag var väl lite misstänksam på hur kvaliteten skulle vara, men blev positivt överraskad!
Det är mycket fina gjutningar och ett litet ark med fotoets. Den går att bygga i en del militära varianter men jag tänker bygga den som en stabsbil med svart blank lack.

Har också en sån på bordet. Otroligt fina gjutningar med öppna gälar på huvsidan och fungerande spiralfjädrar. Mycket smådelar och bra passform. Min kommer också att bli civil.
Ett gruppbygge kanske?
Bjarne
Ser ut som en väldigt trevlig modell! Ska bli kul att följa! Lycka till Sven-Erik!
Jag har fortfarande inte påbörjat BMWn jag skaffade på träffen. Blir nästan lite sugen nu.
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#3. Ja, verkligen en liten juvel! Just nu sitter jag och försöker dra tändkablar på motorn, men det ebarmeliga mattmonstret käkade upp fördelaren…
Ja, kör igång Bjarne! Det kan bli kul!
#4. Tack Az! Vad var det för BMW du har köpt? 

#3. Här kommer en länk Bjarne! Bra att kunna kolla på lite detaljbilder. Byggbeskrivningen inte är så lätt att förstå på alla ställen..

Jag upptäckte att fördelaraxeln är lite vek, så jag har ersatt den med 1mm koppartråd. Börjar bli dags att dra tändkablar för mig med, tändföljd 1-3-4-2 och rotorn snurrar medsols
Har själv varit på nätet och letat referenser då beskrivningen är lite vag ibland.
Bjarne

#7. Mitt tålamod är på upphällningen….jag sitter här med ett gäng tändkablar fastlimmade på fingrarna…istället på fördelaren!
Får se vem som vinner..
#8. Den bilen är fin! Jag har också suktat efter den ett tag men den är ju i 1:48 som jag normalt inte bygger. Vore kul att se en tråd på din BMW.
Nä, hittade den inte. Mattmonstret var effektiv idag. Så jag fick tillverka en fördelare själv!

#9 Jag bygger ju en del flyg i 1/48 och funderar på att ha den i ett mindre dio.
#10 Avancerad kabeldragning på g! 

#11. 
Denna har jag liggande i högen, så det skall bli spännande att följa bygget.
Vad använder du till tändkablar? Vad limmar du dem med?

#13. Har nu kommit en liten bit på bygget. Det man kan säga är att fästpunkterna är en aning ,diffusa, minst sagt!
Svårt att förstå vart man ska limma fast en del detaljer. Man är tvungen att ha någon sorts referens. Kolla gärna länken ovan!
Jag använder tändkablar avsett för bilar i skala 1:25. Egentligen inte skalenligt men mindre blir svåra att arbeta med. Cyanolim av bra kvalite är det jag limmar med. Men låt stå och härda en bra stund innan du börjar böja dom på plats.
Kul bygge!
Det skall bli trevligt med några byggbilder.
#9 Är det självpåtagen sadism med tändkablarna eller enligt ritning?
Själv försöker jag montera gångjärn på Min T-34, dessutm skall de böjas.
Roger

#15. Njae, det är nog tyvärr min egna maschosistiska sida som får mig att sitta och eländas med sådant! 
Ja, det här med fotoets är ju rätt tålamodskrävande! Samtidigt som det är kul när man lyckas med det. Minns fortfarande med fasa de små hänglåsen man skulle bygga till Dragons Tiger I:a….
Perfekt!
Trevliga byggbilder.
Roger
Ser snyggt ut Sven-Erik! Motorn har du fått till fint!
Ett riktigt ja vad säger man? ja skitsnyggt bygge helt enkelt. hmm får litet tankar kring rodar och ev en custom, fenderskirts choppat tak kraftigt sänkt fjädring ,jaja bara minna ludriga tankar mycket snyggt Sven-Erik!!!
drägel faktor!!!

Tack för era kommentarer! 
Ska fortsätta bygget lite senare idag. Här har det pågott lite påskförberedelser. Ska bli kul att fortsätta med den lilla Mercedesen.
#23. Visst påminner chassiet om en T-23:a med Jaggabakaxel! 
#24 jo det är ruggigt hög dräggel faktor! Hmm kan bara hoppas att ditt rod bygge lever vidare via den nya ägaren! om du bara visste hur mycket jag själv skulle vilja ha en bil som detta!!!// Micke

Så han jobbar svart nu? Fint blir det i alla fall och du rycker ifrån mig, har inte fått på färg någonstans. Men jag har tagit lite bilder så nu blir det en blogg.
Bjarne
Oj vad mycke pill.
Det gäller att har alla nerver under kontroll när man håller på med sånt här.
Mycke snyggt jobbat S-E
Jag har en Opel Blitz i skala 1/100 som är rätt detaljerad för att vara i den skala.
Ska be psyket att dom har tvångströjan i beredskap.

#33. Japp, svartbygge! Kul med din nya tråd.
#34. Tack! Lite pilligt ja, men der blir bra.
hehe, du kan väl starta en tråd när du ska montera tändkablar på den!
He he…jag lovar. 
Tjusigt Sven-Erik! Snyggt med blank svart på ramen och jag skulle nog också föredra Humbrol när det ska till att måla blankt.
Hehe, att dra tändkablar i en 1/100 skale modell skulle nog bli en mindre pärs! 

#37. Tack Az!
. Jo det skulle vara kul att se den kabeldragningen!

#10 hehe kommer att tänka på gulliver. Hoppas motorn kommer att synas när du gjort ett så strålande jobb Sven-Erik (som vanligt) 
Har sneglat på den här modellen många gånger!
Mer bilder …. 
Surrounded? Great then we can attack in any direction!

#43. Hehe, jo jag vart rätt frusterad den kvällen 
Nä, motorhuven skall vara stängd. Så det där var rätt onödigt pill egentligen, men kul att veta att det finns där!
Ser tjusigt ut Sven-Erik! Snygg blank lack!
Inte första gången man gör pill som inte syns sen! 
Riktigt snyggt S-E
Tycker du fått en fin lyster i den svarta nyansen.
Mycket snyggt!! Den här bilen kommer att bli helläcker, fantastiskt detaljarbete. Var på väg att köpa en sådan för länge sedan (skala 1:1) och bygga om till hotroad men annat kom i mellan. Tur var väl det för det hade vart helgerån på en gammal fin bil.
Säger som Darth Vader …. Noooooooooooooo
Du måste visa motorn på nåt sätt (annars vilket waste)… 

Nähäpp! Dags att plugga den här tråden. Jag startar en ny! 
Va TRÅKIGT ATT motorn inte kommer att synas det är ju så synd….

#51.
"Life´s a bitch! Men tack ändå!