K: Luft 46
När vi ändå är inne på detta tema (veckans bild). Så skulle jag behöva er hjälp.
Jag försöker få tag i en Ta-183 från AM-Tech eller återutgåvan från Tamiya. Skalan är 1/48. Har hittat ett par på Ebay i USA men priserna är rena rövarhistorierna. Över 70$ plus en frakt på 50$! Hur i hela …….. kan det kosta 50$ att skicka en liten ask från USA till Åland eller Sverige.
Som kuriosa kan nämnas att denna kärra var planerad att gå i produktion i september -45 och från dessa ritningar utvecklades såväl Tunnan som MiG-15.
Aahh! Tack för den Vargen!
Vet du om det är ett företag att lita på om man skulle lägga en beställning?
Ja nu har jag lagt en order på 1st Huckebein. Surfade runt lite på sidan och den verkar väldigt seriös med många kontaktmöjligheter och liknande. Vi får hoppas på det bästa 

#2: Jodå, HLJ brukar rekommenderas på många sajter, även om jag själv aldrig handlat av dem. Och jag kan inte komma på att jag läst något negativt om dem.

Nu är det länge sedan jag tog hem något från HLJ, men jag har aldrig haft några problem med dem tidigare.
Niclas
Tamiya´s modell av ta183 1:48 finns på en "köp direkt" annons på tradera http://www.tradera.com/tamiya-1-48-focke-wulf-ta183a-auktion_180904_131889429
#5 Det låter tryggt. Jag har fått mina orderbekräftelser nu och allt ser ok ut.
#6 Se där! Den har jag missat. Nu är dock 1 st beställd från Japan. Tack för tipset 

# Tack Roca! Vilken fin liten pjäs du har där. Är det månne Hans Joachim Marseille JG27?
HAr försökt få tag i lite roliga dekaler till min. Finns ett litet företag som heter Gekko Graphics (ligger tyvärr i vila för tillfället) dom hade dekaler till Huckebein som individ från Deutsche Kriegmarine. Olika blå nyanser samt röda och svarta märkningar.
#6 Hobbyhörnan i Norrköping hade precis en sån där stod i hyllan, dock tänkte jag aldrig på priset.
Surrounded? Great then we can attack in any direction!

#9: Tack, Charlie! Jajamen, det är Marseilles kärra. Många trevliga What-if profiler var det på Gekkos sida ja!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus