Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1751 ggr
ElLobo
0

Nytt i bygghögen, mars 2012 -- del 2

Dags för nästa tråddel.

Del 1 finns här.

TommiN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt från Tradera.. :-)

Azgaron
0

Trevligt inköp Tommi! Tänkte buda på den men den översteg min nuvarande ekonomi.

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

#1 Avis!

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

He he,nää jag skulle inte heller ha gått så högt som det gjorde,men hade fått bonuspengar från jobbet,och jag har alltid velat ha denna modell…frugan var lagom imponerad dock..Oskyldig

fjantomen
0

#4 Hehe ja att det ska va så svårt att imponera på frugan, jag lyckas aldrig heller när jag köper nåt Cool

Men jag är impad… hur stor är den?

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

PonCar
0

Den här följde med hem från 08-open…

PonCar
0

Liksom den här…

TommiN
0

#5 den är väl ca 47cm lång,33 bred,så den blir någelunda stor..Glad

Snygga bilar PonCar.

erihan
0

En sådan här slank ner i cykelkorgen på väg hem från jobbet! Skall nog blien J9 någon gång i ett framtida diorama…

Azgaron
0

Trevligt inköp!

ElLobo
0

Ett par Hawker Hunter FGA.9 (en komplett och en inte) följde med från byggmötet i mars med IPMS-Dalarna.

Och helt plötsligt står man där tre stycken Hunter i bygghögen, och det ska väl gå att få ihop åtminstone ett komplett plan av alltihop. Och med hjälp av plasticard och lite fantasi ska det nog gå att få fason på resten av delarna också.

Azgaron
0

En Hunter (eller tre) är ju inte fel!

ElLobo
0

Exakt! Det är ju ett vackert flygplan, och det finns ju en hel del märkningsalternativ att välja på.

Azgaron
0

Jo, det gör ju det! Svenskt också om jag inte misstar mig.

ElLobo
0

Javisst, som J 34. Dock var dessa av versionen Mk.50 men det kanske inte är mer utvändigt som skiljer än en sågtand på vingarna. Jag får kolla lite närmare när jag sätter igång.

WildeSau
0

#15 Det är lite plock. Bort med luckan för fallskärmen på utblåset och försök minska diametern så att det motsvarar en F.4 eller varför inte bygga som den är. Libanon, Syrien eller Irak till Gb #??

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
ElLobo
0

#16: Ja, en libanesisk ska det i alla fall bli, och kanske en chilensk eller omansk.

[Tunnan]
0

Det fixar du säkert Micke.
När ska du börja ??? Tungan ute

fjantomen
0

#9 Jag hörde en historia från säker källa att det i fotoutrymmet i kroppen på planet brukade tekniker åka med för att få en flygtur. Det tog slut när piloten var tvungen att kliva av planet medan det var i luften och teknikern stilla såg på ….PM:a om du vill ha källa.

Det vore en ganska schysst diorama idé  …

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

ElLobo
0

#19: Tja, inte vet jag! Fast en av dem har jag smygstartat med genom att ta bort all gammal färg.

erihan
0

#20 Låter intressant Fjantomen! Den var tydligen ursprungligen tvåsitsig och har ju en stor lucka med glas på sidan, så det fanns nog gott om plats…