"Somewhere in Bagdad"

Kevin Costner, på första bilden, var fick du tag på honom?

#7. Kevin Costner?
Det är ju våran vän Saddam! 
Kan ju bli intressant det här! Ser bra ut så långt Sven-Erik!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ser snyggt ut! Var kommer resingrejorna ifrån?

#9. Tack Az! Man får ta ett steg i taget. 
#10. Tack Erik! Dom jag jag köpt på Ebay, kommer inte ihåg vad säljaren heter just nu. Men han har hur mycket fina diogrejer som helst.
Det här blir intressant.
Vagnen är ju klar och den blev ju kanonbra och det blir säkert resten också.
Själv har jag byggt på mitt ytterdass i skala 1/1 idag 

Nytt tak och nya vindskivor.
Vill gärna behålla den gamla stilen här hemma och där hör absolut ett dass hemma. 
Det här blir intressant.
Vagnen är ju klar och den blev ju kanonbra och det blir säkert resten också.
Själv har jag byggt på mitt ytterdass i skala 1/1 idag 

Nytt tak och nya vindskivor.
Vill gärna behålla den gamla stilen här hemma och där hör absolut ett dass hemma. 

Dubbelt tack Tunnan! 
Absolut, ett utedass är bland det viktigaste på en gård! Så skönt att sitta med dörren öppen och titta ut över nejderna.
Ja det går ju inte i mitt dass, där är fullt med annat bråte.(skit) 
Men röjer man ut så går det att sitta även där.
Fast det går inte att göra det stora för jag har inga tunnor under sittsarna.

#15. Va? Tunnan utan tunnor? 
Ska bli mycket intressant att följa utvecklingen i Bagdad genom detta dioramabygge! Kan bara inte låta bli att tänka på hur skitig den där stackars mattan måste bli under hemtransporten där bak på vagnen…Och bilden på Saddam är ju klockren: "Shoot'em up!" Kanske Kevin K kan knipa åt sig huvudrollen i en ev framtida hollywoodrulle: "Last Days of Saddam" eller nåt?

Mycket fina prylar S-E. Den där mattan lyfte helhetsintrycket väldigt mycket. Najs!
På tal om Saddam, såg ni HBOs serie i fyra delar ´House of Saddam´tror jag den heter. Gick på SVT2 om jag minns rätt. Superbra berättelse om hur han kom till makten och hur han slutade sina dagar.

#18. Ja, den lär ju behövas piskas i alla fall! 
En märklig man, Saddam Hussein…Såg något program med någon fd. älskarinna till honom. Han kunde tydligen vara hur varmhjärtat och generös som helst ibland. Sen slog det om i total Psykopati när han tröttnat..

#20. Tack! Ja, det är de små detaljerna som gör det. Tar ibland på tålamodet att orka pilla, men är väl värt det efteråt.
Jag tror jag såg något avsnitt faktiskt. Säga vad man vill, men han hade ballar att utmana USA! Men i övrigt var han en fruktansvärd man…

#25-26: Verkligen på pricken! Ja, man kan ju undra om de har något hemligt sponsoravtal…är vi månne en konspirationsteori på spåren?

#27. Exakt! Och jag tror att Tom Selleck är involverad också.. 
#25. Såg för övrigt att jag stavat fel ovan… Det ska vara bag GUY och inte nå´t annat….
#28.2 

Snygga figgar S-E. Det här blir ju bara bättre och bättre. Vilken talang du har!

#29. Tackar ödmjukast! 

#28.2: Stavfelet korrigerat. 

Figurerna och bygget ser mycket bra ut!

#31. Tack ElLobo! Ja, det kan ju bli lite fel ibland…
Kul att du gillar bygget! 
Snyggt figur Sven-Erik! Overall och sjal är spot on!

#33. Tack Az! Det var faktiskt riktigt roligt att måla denna gubbe. Får de hur restan blir.

#35: Jösses, så verklighetstroget… säkert att det inte är äkta grönsaker, i skala 1/1?? Jag känner nästan doften av färska grönsaker när jag tittar på bilderna…
Snyggt målat Sven-Erik! Både lådor och grönsaker ser mycket bra ut!

#37. Tack!
Nä, personligen är jag inte så mycket för frukt! Föredrar en påse Ahlgrens bilar istället!
#38. Tack igen Az! Blir rätt hyfsat, men ska lägga en mörk wash när det har torkat.
#39: Varsågod så mycket, Sven-Erik! Men… "frukt"…?? Det skrev jag ju inte… 
Vilken salladsbar! Ser grymt fint ut.

#40. Nej, det var jag som spånade iväg lite… 
#41. Tack Charlie!
Snygga grönsaker.
Ahlgrens bilar är ju inte helt fel.
Köpde 3 påsar med sånna där goa påskägg idag
Tror det är Cloetta som gör dom, heter Eggs har jag för mig.
Älskar dom… 

#43. Tack Tunnan! Hehe, jag tror bestämt att du är en liten gottegris!
Vem är inte det 

Nä ElLobo, vad säger du? Ska vi plugga den här tråden nu? Skall öppna en ny tråd på diot istället!