Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fordon
Läst 4297 ggr
felle-j
0

Kimi's McLaren F1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den enda modellen jag fick i julklapp. En mclaren F1. Jag började bygga så fort jag kom hem. Även om klockan var tolv på natten.Glad Och nu har jag kommit så här långt. Dekalerna var mycket bättre än vad jag trodde.

felle-j
0

Jag målar det lite fantasifullt på vissa ställen där jag inte har rätt färg eller så fösöker jag att blanda till rätt färg.

felle-j
0

Varför är det en trä planka under bilen?

[Hayabusa]
0

#2 Det är en 10 mm tjock träplanka. Den är i princip till för att markfrigången inte ska kunna ställas lägre än så. Efter tävlingen mäts träplankans tjocklek, är den mindre än 9 mm så blir det diskvalifikation.

felle-j
0

#3 Jaha, då vet jag.

widen76
0

Fräck F-1 bil! En sådan skulle jag kunna tänka mig att bygga, helt klart. Kul att du tar bilder på ditt bygge, du visar väl slutresultatet? Flört

felle-j
0

#5 Tack! Ja självklart får ni se slutresultatet…om det inte blir kaos av det hela. vilket jag inte tror att det blir. Hittils har jag byggt lite varje dag så det kommer fler bilder snart.

Det enda jobbiga är att färgen inte fäster ordentligt. Den glider undan. Mensom tur är så täcker det andra lagret.

StefanW
0

#6 Om det är färgen som följer med, så har det fungerat bättre för mig när det varit grundmålat först! Samt delarna behöver vara ordentligt rengjorda innan målning, samt färgen behöver vara omrörd ordentligt.

Stefan - Modellbyggare

felle-j
0

Ok. Jag har varit lite slarvig med…allt. Men ska göra det bättre.

StefanW
0

#8 Se det som tips och glada tillrop!Flört

Stefan - Modellbyggare

Modellfreak
0

Då ska vi se, ett enormt dekalark eller?

Hitils ser det fint ut. Så jag sätter mina pengar på att det blir bra som vanligt!

felle-j
0

Så stort är inte dekalarket. lagom stort. Men dekalarket till min hercules är mer än tre gånger så stort som arket till f1:an. En bild kanske kommer.

Bygget går frammåt.

felle-j
0

Så här stort är dekalarket till herculesen. Nedanför ligger en 30cm linjal.

felle-j
0

Dekalarket till F1:an. Det mäter 22cm i längden.

Modellfreak
0

#12 Åhfaa…

#13 Okay, men det är väl småpilligt att få dekaler på en F1:a jämna? Ingen aning föresten, eftersom jag inte byggt någon!Glad

felle-j
0

#14 Det här är min första formel 1 så jag är lite nervös inför de lite svårare dekalerna. men hittils har de fungerat jättebra. Men som ni ser på bild 1 på chassit så är dekalerna lite ojämna, så det är lite pilligt att få dom jämna.

Felix

Modellfreak
0

Jag håller tummarna, för om du lyckas, blir den bilen jättegrym! Flört

felle-j
0

#16 Ja. Den kommer nog bli grym. Om jag lyckas.

felle-j
0

då var ännu ett steg av klarat. Sittbrunnen (om den nu kallas så?)var ganska svår att måla fint pga. dess form. Men blev endå nöjd. Det finns två dekaler på bältena fast det synns inte. Bilden blev inte så värst bra. Det sitter också en dekal för instrument bräda på ratten.

Nosvingen var lite svår att montera men gick bra efter några försök. Tyvärr blev det en ful skarv. Jag ska lägga på några fler lager med klarlack innan det blir bra. Det ser ut som några fula märken på nosvingen men det är bara kameran som försöker att lura er.Glad

Jag kommer att ta med denna modell på byggmötet imor'n (idag var det när jag tittade på klockanSkrattande) och bygga lite där.

felle-j
0

Hittils väldigt fin kvalité på byggsatsen. Passformen är ganska bra på vissa bitar men mindre bra på andra.

felle-j
0

Det har byggts mer idag på byggmötet som var väldigt roligt. Bilder kommer snart.

Felix

TommiN
0

Snygg F1,har samma bil i vitrinskåpetGlad.

felle-j
0

#21 Tack! Har du kanske en bild på den?

Felix

TommiN
0

Jo,kanske..ska titta i datorn sen när jag kommer hem från jobbet.

felle-j
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det har byggts lite på f1:an och nu kommer bilder!

felle-j
0

Några lager klarlack har jag lagt på, men snart börjar revell färgen att ta slut. Vet nån här på forumet var i sverige (webshop) där man kan köpa revells vattenbaserade färger?

Azgaron
0

Ser bra ut Felix!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

felle-j
0

Tack Håkan!

joelkarl
0

snyggt målat:)

Modellfreak
0

Ja det håller jag med om # 28

Snyggt målat.

felle-j
0

Tack!

Nibex
0

Jag håller på och bygger samma modell med gabben, men vi är inte i närheten av din finishGlad

felle-j
0

Jaha, efter en lång tid så plockade jag fram denna igen, och började måla och limma. Och lite har det hänt.

Jag har limmat ihop chassit med karossen och klarlackat vissa delar. Nu är det dags för dom stora dekalerna…

felle-j
0

.

felle-j
0

.

Azgaron
0

Kul att du har tagit upp detta bygget igen!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

felle-j
0

#35 Ja, 08-open inspererade mig väldigt mycket och jga hade stor lust att bygga alla modeller jag har. Men får ta tag i dom påbörjade först.